تصمیم سنا لهستان مبنی بر باز بودن روزهای یکشنبه در ماه دسامبر


بنا بر تصمیم جدید مجلس سنا در لهستان کلیه مراکز خرید و فروشگاه ها اجازه دارند در تاریخ یکشنبه ششم ماه دسامبر باز باشند. این هفته، مجلس سنای لهستان بالاخره موافقت خود را با لغو تعطیلی روز یکشنبه ششم ماه دسامبر اعلام کرد. هرچند این موضوع همچنان باید به تایید رییس جمهور برسد ولی باز بودن فروشگاه ها و مراکز خرید در این روز حتمی است.
بر اساس قانون در لهستان تمامی مراکز خرید، بیزینس ها و فروشگاه هایی که به صورت خود اشتغالی اداره نمی شوند می بایست در روز های یکشنبه تعطیل باشند. پیش از این قرار بود تنها روزهای یکشنبه ۱۳ و ۲۰ دسامبر برای تسهیل در خرید شب عید در لهستان باز باشند.
سازمان های صنفی مرتبط با فروشندگان و فروشگاه های زنجیره ای از جمله سازمان تجارت و توزیع لهستان موسوم به POHiD و اتحادیه کارفرمایان تجارت و خدمات لهستان از ابتدای ماه نوامبر به صورت متحد خواهان باز بودن تمامی یکشنبه های ماه دسامبر شدند. بر اساس استدلال آنها این امر به فروشگاهها امکان می دهد حداقل اندکی خسارتهای ناشی از تعطیلی اجباری ۲۱ روزه را جبران کنند، اما همچنین به کاهش ترافیک مشتریانی که بیشتر از حد معمول در دوره قبل از کریسمس خواهد بود کمک می کند.
با این حساب تنها روز یکشنبه تعطیل در ماه دسامبر روز ۲۷ دسامبر، یعنی کریسمس می باشد. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان