هشت هنرپیشه زن تاریخ سینمای لهستان در هالیود


از دوران سینمای بی صدا، تا کنون بازیگران لهستانی همواره در صنعت فیلم آمریکا حضور داشته اند. بعضی از آنها در ایالات متحده با درخشش در کارشان در هالیوود مشهور شده اند. برخی نیز در حال حاضر تلاش می کنند تا خود را در جمع بزرگان هالیود جای دهند . در اینجا مجموعه ای از 8 نفر از بهترین بازیگران زن هالیوود لهستانی را به شما معرفی می کنیم.




Polo Negri متولد سال 1897 او در دو فیلم Forbidden Paradise و Hotel Imperial در هالیوود نقش آفرینی کرد. او دارای ستاره ای در Hollywood Walk of Fame می باشد. 


Gilda Gray متولد 1901 در کراکوف. او در چند فیلم هالیوودی از جمله Aloma of the South Seas و Lawful Larceny نقش آفرینی کرد. او دارای ستاره ای در Hollywood Walk of Fame می باشد. 

Małgorzata Zajączkowska او در اولین کار سینمایی خود در یکی از فیلم های اگنیشکا هولند کارگردان سرشناس لهستانی ایفای نقش کرد. او در هالیوود در فیلم های Enemies: A Love Story و Bullets over Broadway بازی کرد. او همینک بازیگری خود را در سینمای لهستان ادامه می دهد.


Joanna Pacuła در سال 1983 در فیلم Gorky Park بازی کرد و نامزد بهترین بازیگر زن در گولدن گلوب شد. پس آز آن هم او در چند فیلم دیگر هالیوودی بازی کرد ولی نتوانست موفقیت های قبلی خود را تکرار کند. 

Izabella Scorupco مشهور ترین نقش او در فیلم GoldenEye جیمز باند بود. او در این فیلم نقش دوست دختر باند را بازی میکرد. او همچنین در فیلمهای Exorcist: The Beginning  و Reign of Fire نقش آفرینی کرد. 

Dagmara Domińczyk در ابتدا در آمریکا در صنعت مدلینگ فعال بود ولی ئس از آن پا به هالیوود گذاشت و در فیلم های Rock Star و The Count of Monte Christo بازی کرد. او همچنان در هالیوود فعال است. 

Izabella Miko در ابتدا در آمریکا به رقص باله مشغول بود ولی به علت آسیب دیدگی این رشته را ترک کرد و وارد هالیوود شد. او در فیلم های Coyote Ugly و Save the Last Dance 2 بازی کرد.

Weronika Rosati او اولین کار خود در لهستان در سال 2005 با بازی در فیلم Pitbull انجام داد و پس از آن وارد هالیوود شد و در فیلمهای The Iceman و کمدی Last Vegas نقش آفرینی کرد.