آیا دانشجویان خارجی در لهستان اجازه کار دارند؟

تحصیل در لهستان به عنوان یک دانشجوی خارجی دارای مزایای فراوانی است از جمله دادن حق کار به شما. دانشجویان خارجی، از کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین غیر از کشور های اتحادیه اروپا، می توانند در لهستان بدون رویه های زمانبر قانونی و اداری شروع به کار کنند. با این حال، همیشه، موارد خاصی وجود دارد که برای موفقیت در این زمینه باید از آن مطلع باشید. در ادامه این موضوع را برای شما باز خواهیم کرد.


دانشجویان خارجی نیازی به اجازه کار ندارند

اولین و مهمترین موضوعی که شما نیاز است بدانید این است که شما به عنوان یک دانشجو خارجی چه از کشور های اتحادیه اروپا و چه از سایر کشور ها ، برای کار کردن در لهستان نیازی به اجازه کار ندارید. اما نکته کلیدی این موضوع این است که از نظر قانون لهستان فقط افرادی که در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی لهستان مشغول به تحصیل تمام وقت هستند دانشجو تلقی می شوند و این شامل افرادی که در کورس های زبان و غیره که به صورت یک ترمی و یا یک ساله برگذار می شنوند نمی شود. 
نکته دیگر این است که شما تنها هنگامی به عنوان دانشجو اجازه کار دارید که دارای کارت اقامت موقت ( کارتا پوبیتو ) باشید. بنابراین اگر شما دانشجو هستید ، ولی هنوز برای کارت اقامت خود اقدام نکرده اید و یا منتظر تصمیم اداره مهاجرت هستید ، نمی توانید به صورت قانونی و بدون داشتن اجازه کار شروع به کار کنید. 

آیا پس از اتمام تحصیل به اجازه کار نیاز دارم؟

یکی از امتیازات مهم و ارزشمند برای دانشجویان در لهستان این است که شما پس از اتمام تحصیل در این کشور برای ادامه کار خود نیازی به اخذ اجازه کار ندارید و می توانید تا زمانی که مایلید به کار کردن در این کشور ادامه دهید. 

آیا پیدا کردن کار در لهستان آسان است؟

پاسخ این سوال می تواند برای افراد مختلف با دانش و توانمندی های گوناگون متفاوت باشد. متخصصین مشاغل پزشکی و پیراپزشکی و داروسازی و همچنین برنامه نویسان و کارشناسان فناوری اطلاعات و یا منهدسین در سایر امور بیش از سایر گروه ها شانس پیدا کردن کار در لهستان را دارند.

اگر شما دانشجو هستید و تنها به دنبال کاری برای گذران زندگی و هزینه های روزمره خود هستید ، با کمی آشنایی به زبان لهستانی مشکلی برای پیدا کردن کار نخواهید داشت.

کارفرمایان در لهستان به دلیل تخفیف های مالیاتی که از سوی دولت دریافت می کنند از استخدام دانشجویان استقبال می کنند. 


دیگر مطالب ما را در اینجا بخوانید