نخست وزیر مراویلسکی: فعلا نیازی به قرنطینه ملی نداریم

وزارت بهداشت لهستان اعلام کرد : تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز پنجشنبه به رقم ۲۲۶۸۳ نفر سیده است. این رقم نشان از کاهش موارد ابتلا در در روز های اخیر دارد. بر اساس این گزارش تعداد کل مبتلایان به کرونا در لهستان از آغاز همه گیری این ویروس تا کنون به رقم ۶۴۲۴۹۶ رسیده است. تنها در روز پنجشنبه ۲۷۵ نفر دیگر جان خود را ب دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند. تعداد کل جان باختگان از ابتدای همه گیری کرونا در لهستان ۹۰۸۰ نفر گزارش شده است.

ماتئوش مراویلسکی، نخت وزیر لهستان روز پنجشنبه در یک پیام ویدویی اعلام کرد: این هفته سرانجام ، خبرهای خوبی به ما رسیده است. برای اولین بار طی دو ماه ، میانگین تعداد عفونت های جدید در حال کاهش است. وی افزود: اگر چه ۶۵ مورد جدید در هر صد هزار نفر هنوز زیاد است ، اما این یک نشانه ثبات است و اثبات این موضوع است که محدودیت های اخیر موثر و سیاست فاصله گذاری اجتماعی منطقی بوده است. 

وی در ادامه اضافه کرد: داده های این هفته به این معنی است که در روزهای آینده نیازی به قرنطینه ملی نداریم. 

در فیلم منتشر شده همچنین آمده است: "ما در جنگ اول با موج دوم همه گیری نبرد را بردیم. هنوز یک جنگ طولانی پیش رو داریم ، اما یک چیز مسلم است - ما با هم در این نبرد پیروز خواهیم شد! "

"پس از مشورت با شورای پزشكی ، توافق كردیم كه اگر تعداد عفونتها در سطح مشابهی باقی بماند - دیگر به اقدامات اساسی بیشتری احتیاج نیست. عزیزان - ما با تلاش مشترك خود عفونت را قبل از نقطه اوج متوقف كردیم! نظم و انضباط كار می كند! نخست وزیر گفت: از این رو ، من از شما خواسته ام و دوباره درخواست می کنم - بیایید در خانه بمانیم. این یک اصل ساده است - هرچه ارتباط اجتماعی کمتری وجود داشته باشد ، احتمال آلودگی و بیماری همه گیر کمتر است.

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان