تعطیلی سراسری لهستان تا پایان ماه نوامبر

نخست وزیر لهستان امروز چهارشنبه چهارم نوامبر با حضور در کنفرانس خبری اعلام کرد که تمام لهستان تا پایان این ماه در وضعیت قرنطینه قرار خواهد داشت.

قرار است از روز شنبه، هفتم نوامبر تمام قلمرو لهستان تحت قانون قرنطینه جمعی قرار گیرد. بر این اساس، کلیه مدارس و دانشگاه ها در تمامی مقاطع تعطیل و تنها به صورت آموزش از راه دور به کار خود ادامه خواهند داد. همچنین تمامی پاساژ ها و فروشگاه ها در مراکز خرید تعطیل خواهند بود. تنها سوپر مارکت ها اجازه دارند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند ولی همچنان ملزم به رعایت محدودیت هر ۱۵ متر مربع یک مشتری می باشند. 

تمامی مراکز فرهنگی، خانه های فرهنگ، تئاتر ها و سینما ها نیز از این تاریخ به حالت تعطیل در خواهند آمد. ماتئوش مراویلسکی همچنین اعلام داشت: از شنبه هتل ها فقط می توانند در سفرهای کاری از مهمانان پذیرایی کنند.

 کودکان دبستانی که تا کنون با حضور در مدارس مشغول به تحصیل بودند نیز از این پس می بایست از طریق آموزش از راه دور به تحصیل خود ادامه دهند. 

سخت گیری ها و قرنطینه عمومی پس از آن در دستور کار دولت قرار گرفت که لهستان در هفته های گذشته همواره با افزایش پر شیب تعداد در آمار مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ روبرو شد. تعداد مبتلایان روزانه به این ویروس امروز به رقم ۲۴۶۹۲ نفر رسید. این اولین بار است که لهستان چنین میزان بالایی از ابتلای شهروندان خود به ویروس کرونا را تجربه می کند. امروز همچنین تعداد ۳۷۳ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان