وزیر بهداشت لهستان از اجرای محدودیت ها و قوانین تازه مرتبط با پاندمی کرونا خبر داد

وُکاش شوموفسکی، وزیر بهداشت لهستان از اجرای طرح هایی جدید برای محدود کردن انتقال ویروس کرونا خبر داد. وی پس از ثبت افزایش پرشتاب تعداد مبتلایان روزانه در هفته گذشته ، از بازرسی در مغازه ها و مراکز فروش و ثبت نام برای برگذاری مراسم عروسی خبر داد. - وی افزود: مردم باید از این قوانین مهم پیروی کنند.

وزیر بهداشت همچنین اعلام کرد که این طرح ما را در ارتباط با شیوع پاندمی کوید ۱۹ و مبارزه با آن یاری خوهد کرد. وی همچنین اعتراف کرد که بر اساس بررسی ها عروسی ها غالبا مرکز شیوع این ویروس می باشند و به همین دلیل به زودی طرح رجیستری برای برگذاری مراسم عروسی به اجرا در خواهد آمد. 

در حال حاضر، مراسم عروسی در لهستان می توانند با داشتن حداکثر ۱۵۰ نفر برگذار شوند. 


به گفته شوموفسکی- سطح انتقال کرونا در لهستان هنوز زیاد نیست و لهستان در وضعیت بدی قرار ندارد، اما همه اینها بستگی به این موضوع دارد که  "آیا ما منطقی رفتار می کنیم". وی بار دیگر تأکید کرد که برای استفاده از ماسک هیچ بهانه ای وجود ندارد و از نظر پزشکی نیز هیچ خطری افراد را به علت استفاده از ماسک تهدید نمی کند. وزیر بهداشت یادآور شد: اگر کسی نتواند یا نمی خواهد از ماسک استفاده کند، باید بجای آن از شیلد های ایمنی استفاده کند.

این هفته ، ما بازرسی را در فروشگاه ها شروع می کنیم. متأسفانه باید به مردم یادآوری شود که این یک قانون الزام آور است. 

یادآوری می کنیم که رکورد عفونت کرونا ویروس در روزهای اخیر در لهستان شکسته شده است. روز شنبه ، وزارت بهداشت از ابتلا ۶۵۸ نفر به این بیماری خبر داد. این بیشترین تعداد در کشور از زمان شروع ابتلا به این بیماری همه گیر است. روز یکشنبه نیز تعداد مبتلایان با مقداری کاهش به ۵۴۸ نفر رسید. البته باید تأکید کرد که در آن روز چندین هزار آزمایش تشخیصی کمتر انجام شد.


تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان