پیروزی قاطع حزب قانون و عدالت در انتخابات مجلس لهستان

کمیسیون ملی انتخابات در اواخر بعد از ظهر روز دوشنبه پس از شمارش همه آراء اعلام داشت که، حزب حاکم قانون و عدالت (PiS) در انتخابات مجلس ۴۳.۵۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده است. 
در همین حال ، براساس داده های نهایی منتشر شده از سوی کمیسیون ملی انتخابات ، بزرگترین حزب مخالف ، ائتلاف مدنی، موفق به کسب ۲۷.۴۰ درصد آرا شده است. 
جناح سه حزب چپ به رهبری اتحاد چپ دموکراتیک پسا کمونیست (SLD) با کسب ۱۲.۵۶ درصد آرا در رده سوم قرار گرفت ، اتفاقی که راه را برای بازگشت احزاب چپ به پارلمان پس از یک وقفه چهار ساله باز کرد.



طبق نتایج نهایی اعلام شده توسط کمیسیون ملی انتخابات ، ائتلاف موسوم به حزب مردم لهستان (PSL) و با ۸.۵۵ درصد در رتبه چهارم تعداد آرا قرار دارد.
گروه  راست گرای افراطی کنفدراسیون، ۶.۸۱ درصد ، از آرا را به خود اختصاص داد. 

حزب حاکم محافظه‌کار – ملی‌گرای قانون و عدالت لهستان (PiS) با توجه به نتایج ۲۳۹ کرسی از مجموع ۴۶۰ کرسی پارلمان را از آن خود خواهد کرد. این حزب که از سال ۲۰۱۵ بر سر قدرت است، تاکنون ۲۳۱ کرسی مجلس را در اختیار داشت. 
"ائتلاف مدنی" میانه‌رو توانسته است با اختصاص بیش از ۲۷ درصد از آراء تنها به ۱۳۱ کرسی مجلس دست پیدا ‌کند. برآوردها همچنین نشان می‌دهند ائتلاف چپگرا موسوم به لویتسا با ۴۶ کرسی در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.