ترامپ: موافقت خود را با حذف ویزای آمریکا برای شهروندان لهستان اعلام میکنم

رییس جمهور آمریکا دونالد ترامپ روز جمعه به خبرنگاران گفت او موافقت کرده است که لهستان را در لیست کشور هایی که شهروندانشان می توانند بدون ویزا به آمریکا سفر کنند قرار دهد. گنجاندن لهستان در برنامه لغو ویزا به شهروندان لهستانی امکان می دهد تا بدون ویزا 90 روز برای مسافرت های جهانگردی یا تجارت به ایالات متحده سفر کنند.
دفتر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه ای توضیح داد که بیانیه رئیس جمهور ترامپ به این معنی است که وزارت امور خارجه رسماً لهستان را برای پیوستن به برنامه لغو ویزا معرفی کرده است. وی افزود که وزارت امنیت ملی کشور "در اسرع وقت" اقدامات مناسب را انجام خواهد داد.

کاخ سفید تأکید کرد که این یک گام مهم در مسیر توسعه روابط اقتصادی ، امنیتی ، فرهنگی و بین فردی بین لهستان و ایالات متحده است.

امروز همچنین خانم ژورژت ماسبچر سفیر ایالات متحده در لهستان با انتشار یک پیام ویدیویی این خبر را تایید کرد.
 وی در این ویدیو خطاب به مردم لهستان اعلام کرد:
بزودی شهروندان لهستانی قادر خواهند بود بدون ویزا و برای مقاصد توریستی و بیزینس به ایالات متحده سفر کنند. همانطور که قول داده بودم این نقطه عطف از روز اول در اولویت کارهای من بود و ما آن را با یکدیگر انجام دادیم. لهستان و آیالات متحده تنها متحد یکدیگر نیستند بلکه ما نزدیکترین دوستان یکدیگریم و ما با هم امسال این کار مهم تاریخی را انجام دادیم. تبریک.