لهستان ازدواج همجنسگرایان را را قبول نخواهد کرد

یاروسلاف کاچینسکی رییس حزب راست افراطی حاکم بر لهستان در سخنرانی خود در مورد انتخابات پیش روی مجلس در یکشنبه این هفته اعلام کرد: لهستان نه ازدواج  همجنسگرایان و نه فرزندانی را که آنها سرپرستیشان را بر عهده میگیرند را قبول نمی کند. رییس حزب قانون و عدالت اما تاکید کرد که این حزب حامی آزادی ، تحمل عقاید و دموکراسی است. 
حزب قانون و عدالت به شدت از ارزشهای سنتی پشتیبانی می کند ، موضعی که به آن در جلب حمایت در کشوری که کاملاً کاتولیک است کمک کرده است. کاچینسکی روز سه‌شنبه در یک نشست انتخاباتی در ورشو گفت: تمدن اروپا همیشه بر اساس مسیحیت بوده است.

کاچینسکی خطاب به هوادارانش گفت: "این تمدن از بعضی از مرزهای غربی ما مورد حمله قرار گرفته است و ما باید در اینجا از خود دفاع کنیم."
وی افزود: "بین تحمل و تأیید تفاوت وجود دارد ... ازدواج همجنسگرایان وجود نخواهد داشت ؛ فرزندخواندگی [توسط زوج های همجنسگرا] وجود نخواهد داشت ؛ اتانازی نیز وجود نخواهد داشت. ما باید از خود در برابر اینها دفاع کنیم."
کاچینسکی ادعا کرد که رقیب اصلی حزب وی ، ایوزیسیون ائتلاف مدنی ، می خواهد لهستانی ها را از آزادی دین محروم کند و سیاست های خود را از طریق مجازات های قانونی ، اعمال کند.
کاچینسکی افزود: "دولت خزب قانون و عدالت، دولت آزادی در همه زمینه های ، آزادی ، تحمل و دموکراسی است."
لهستانی ها برای رأی دادن در انتخابات پارلمان روز یکشنبه به پای صندوق های رأی می روند و ۴۶۰ نماینده مجلس و ۱۰۰ سناتور را برای یک دوره چهار ساله انتخاب می کنند.