بیماری کشنده مرموز مرتبط با سیگارهای الکترونیکی

در آمریکا مرگ دست کم هجده نفر و ابتلای بیش از هزار نفر دیگر به یک بیماری مرموز ریوی در پیوند با سیگارهای الکترونیک تایید شده است. پزشکان هنوز نتوانسته‌اند دلایل این بیماری را تشخیص دهند.  از نشانه های این بیماری درد قفسه سینه، خستگی و تنگی نفس است که در انتها منجر به مرگ فرد مبتلا می شود. 
مرکز کنترل بیماری‌ها در ایالات متحده بیانه ای در این زمینه منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «در حالی که تحقیقات ادامه دارد، مردم باید تلاش کنند از مصرف سیگارهای الکترونیکی پرهیز کنند. افرادی که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند، باید به‌طور پیوسته بدن خود را برای مشاهده علایم احتمالی چک کنند»

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «ما معتقدیم كه قرار گرفتن در معرض نوعی ماده شیمیایی باعث این بیماری‌ها شده است، اما تحقیقات بیشتری لازم است»
محققان نتوانسته‌اند بیماری‌ها و مرگ و میرها را به «مارک» یا مواد خاصی ربط دهند، اما تصور می‌کنند که روغن‌های استفاده شده در سیگارهای الکترونیکی، نقشی اساسی در این زمینه دارند.
به گفته کارشناسان بیماری‌های ریوی اسرارآمیز با روغن موجود در سیگارهای الکترونیکی که از شاهدانه/حشیش گرفته می‌شود، مرتبط است.
همین امروز استفاده از سیگار های الکترونیکی را متوقف کنید و این موضوع را به اطلاع همگان برسانید.