برنامه لهستان برای وضع قوانین ترافیکی برای اسکوتر های برقی

دولت لهستان با استناد به آمار تصادفات و احتمال بالای خطر برای عابران پیاده در لهستان از طرح قوانین عبور مرور اسکوتر های برقی در معابر پرده برداری کرد. بر اساس آمار بیش از ۱۰ درصد از جمعیت لهستان از این وسایل استفاده می کنند. استفاده از اسکوتر های برقی در لهستان در حالی آغاز شد که تغریبا هیچکس در این کشور اطلاع دقیقی از قانون و مقررات تردد با این وسایل نقلیه در معابر نداشت. اینک و پس از گذشت مدت زمانی نچندان طولانی و با توجه به آمار بالای تصادفات و  شکایات از استفاده کنندگان این وسایل نقلیه که گاهی قابلیت سرعت گیری تا ۵۰ کیلومتر در ساعت را نیز دارند دولت به فکر وضع قانون و مقررات تردد این وسایل افتاده است. 

بر اساس مقررات جدید از این پس این گونه وسایل شامل قانون تردد دوچرخه ها در معابر می باشند. بر طبق این قانون راکبان این وسایل تنها در صورتی که خط مخصوص عبور دوچرخه در محل موجود نباشد اجازه دارند در پیاده رو ها تردد کنند. همچنین بر طبق این قانون استفاده از پیاده رو علاوه بر شرط اول در صورتی مجاز است که پهنای پیاده رو مناسب تردد این وسایل باشد و عملا استفاده از این وسایل در پیاده رو های با عرض کم ممنوع می باشد. همچنین راکبان این وسایل می بایست به یاد داشته باشند که حق تقدم در پیاده رو ها بر طبق این قانون همیشه با عابران پیاده است. 

بر طبق اعلام وزارت زیر ساخت های لهستان این قوانین جدید تضمین کننده ایمنی بیشتر برای عابران پیاده و راکبان اسکوتر های برقی  در این کشور می باشد. 
بر طبق این قانون این گونه وسایل نقلیه نمی توانند بیش ۹۰ سانتی متر عرض و ۱۲۵ سانتی متر طول و همچنین بیش از ۲۰ کیلوگرم وزن داشته باشند. حداکثر سرعت مجاز برای این وسایل ۲۵ کیلومتر بر ساعت تایین شده است. 
در بخش پایانی این قوانین بر این موضوع تاکید شده است که استفاده کودکان زیر ده سال از این وسایل به طور کل ممنوع می باشد حتی اگر به همراه والدین خود باشند.