لهستان بهشت لک لک ها

هر سال ۲۵ درصد از کل جمعیت لک لک های جهان به لهستان پرواز می کنند. این امر موجب شده کشور لهستان به عنوان بهترین کشور میزبان لک لک ها در جهان شناخته شود. این پرندگان در میان لهستانی ها بسیار محبوب هستند. بسیاری در این کشور بر این باورند که خانه ای که لک لک ها بر روی آن لانه بسازند از گزند آتش و رعد برق در امان خواهد بود. بسیاری از این پرندگان لانه های خود را بر روی سقف خانه های روستاییان و یا بر روی تیر های برق در کنار مزارع می سازند. 

بر اساس آمار حدود ۵۲ هزار لک لک هر سال در فصل گرما به لهستان می آیند. لک لک ها را می توانید هر سال بین ماه های اپریل تا آگوست در سرتاسر لهستان پیدا کنید. هر چند لک لک ها در جای جای این کشور زندگی می کنند اما یکی از معروفترین مقاصد آنها محلی است به نام Żywkowo ، روستایی کوچک تنها در نیم کیلومتری مرز بین لهستان با کشور روسیه که به پایتخت لک لک ها معروف است. 



تغریبا ۱۲۰ لک لک در این روستا زندگی می کنند. نکته جالب اینجاست که تعداد لک لک ها در این محل چهار برابر انسانهایی است که در این روستا زندگی می کنند. بر روی هر خانه روستایی در این محل چندین لانه لک لک وجود دارد. 
جالب است بدانید از هر چهار لک لکی که در جهان به دنیا می آیند، یکی در لهستان متولد می شود.