10 جاذبه برتر گردشگری لهستان

لهستان کشوری زیبا و سرسبز با فرهنگی شرقی اروپایی و همچنین تاریخ پر فراز و نشیب و گه گاه عجیب و باورنکردنی است. همه این عوامل دست در دست هم داده و باعث شده اند که در جای جای این کشور جاذبه های گردشگری زیادی برای دیدن وجود داشته باشد. 
اگر قصد سفر به کشور لهستان را دارید و یا در این کشور زندگی میکنید و علاقه مندید از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید ما برای شما ۱۰ جاذبه برتر کشور لهستان را در ادامه مطلب آماده کرده ایم.
 ۱۰- قلعه واول Wawel



این قلعه در قرن چهاردهم میلادی  به دستور پادشاه کاژیمیر سوم ساخته شده است. تنها اشیاء به جای مانده از آن زمان تاج جواهرت پادشاه و شمشیر افسانه ای وی میباشد. 



۹- اردوگاه مرگ آشویتز  Auschwitz-Birkenau


اردوگاه کار اجباری (مرگ) نازی ها آشویتز به طور قطع یکی از پر بازدیدترین جاذبه های توریسم لهستان میباشد که سالانه میلیونها نفر را از سراسر جهان به لهستان میکشد. این اردوگاه یاآور بخش تاریکی از تاریخ کشور لهستان در طول جنگ جهانی دوم تحت سلطه نازی ها میباشد. این اردوگاه از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ مورد استفاده نازی ها قرار می گرفت.



۸- دریاچه های مازوره Masurian


اگر دوست دار طبیعت و به خصوص ورزشهای آبی هستید به شما توصیه میکنیم که حتما با دریاچه های مازوره دیدن کنید. تعداد دریاچه ها در این قسمت از کشور لهستان (مازوره ) به ۲۰۰۰ دریاچه می رسد که توسط شبکه ای از کانالها به یکدیگر متصل شده اند. این دریاچه ها در بین تمامی دریاچه های کشورهای اتحادیه اروپا  پر بازدید ترین هستند. در این منطقه تعداد بسیاری هتل مهمانخانه و محل کمپینگ  برای توریست ها وجود دارد. همچنین این منطقه یکی از پر طرفدارترین مکان ها برای دوچرحه سواران است. 



۷- تپه های شنی اسلووینسکی  Slowinski 


تپه های شنی اسلوونسکی واقع در شمال لهستان در سواحل دریای بالتیک بخشی از پارک ملی اسلووینسکی هستند. این تپه ها ظبیعی هستند و بر اثر وزش باد و حرکت شنها شکل گرفته اند. ارتفاع این تپه ها تا ۳۰ متر میباشد. شکل و ارتفاع این تپه ها در فصول مختلف تغییر میکند و به همین علت به آنها تپه های متحرک هم می گویند. 



۶- قلعه مالبورک Malbork


قلعه مالبورک در سال ۱۲۷۴ به دستور شوالیه توتونیک Teutonic ساخته شده است. او از این قلعه برای کمک به شکست نیروهای لهستانی و برقراری قلمرو بالتیک شمالی استفاده میکرده است. بنای این قلعه چندین بار گسترش داده شده تا بتواند میزبان تعداد بیشتری از شوالیه ها باشد. این قلعه بزرگترین قلعه جهان میباشد. این بنا در رده شانزدهم میراث جهانی قرار دارد. 



۵- معدن نمک ویه لیچکا Wieliczka


معدن نمک  ویه لیچکا Wieliczka واقع در حومه شهر کراکوف یکی از قدیمی ترین شرکت های جهان محسوب می شود.  استخراج نمک از این معدن از قرن ۱۳ به صورت مداوم ادامه داشته است.  این مکان دارای یک شهر زیرزمینی است که از نمک سنگی ساخته شده است، درواقع تمام این مجموعه زیر زمینی از تراشیدن سنگ های نمک ساخته شده است. 
در این مجموعه زیارتگاهی وجود دارد که از نظر آکوستیک در صدر لیست تمام سازه های اروپا قرار دارد. 
 از جمله بهترین اروپا. ده ها تن از مجسمه های باستانی حک شده از نمک توسط مجسمه های جدید از هنرمندان معاصر تکمیل شده است.



۴- جنگل بیاوو ویه ژا Bialowieza


جنگل بیاوو ویه ژا Białowieża یکی از بقایای جنگل های اولیه بوده که در ابتدا بخش بزرگی از قاره اروپا را در بر گرفته بوده است. این جنگل در مرز بین لهستان و کشور بلاروس قرار دارد و در این جنگل ایستگاه های مرزی برای ورود و خروج افراد پیاده و یا با دوچرخه قرار دارد. این جنگل محل زندگی ۸۰۰ راس از بیسون هاست که جزء گونه های حفاظت شده بیسون در اروپاست. این جنگل محل زندگی گونه های متنوع جانوران است. 



۳- قسمت شهر قدیمی گدانسک  Gdansk Old Town


شهر گدانسک در کنار دریای بالتیک قرار دارد. تاریخ پیدایش این شهر به قرن ۱۴ میلادی باز میگردد. هم اکنون برخی از سازه ها در بخش شهر قدیمی Old Town در شهر گدانسک از قرن ۱۷ میلادی به جای مانده اند. 



۲- قسمت شهر قدیمی ورشو  Warsaw old town



قدمت شهر قدیمی Old Town در ورشو به قرن ۱۳ ام میلادی باز میگردد. ورشو و مشخصا قسمت شهر قدیمی قلب فرهنگ و تمدن لهستان برای ۵ قرن بوده است. این بنا ها در طول جنگ جهانی دوم به دست نازی ها کاملا تخریب شد ولی درست پس از پایان جنگ با دقت و ظرافت خاصی به همان شکل قبل بازسازی شد. در مرکز میدان شهر قدیمی ورشو مجسمه برنزی پری دریایی که نماد شهر ورشو است قرار دارد. 


۱- میدان بازار مرکزی کراکوف  Main Market Square



میدان بازار مرکزی کراکوف واقع در بخش شهر قدیمی این شهر مربوط به قرن ۱۳ میلادی می باشد. این میدان بزرگترین میدان باقی مانده از قرون وسطی در قاره اروپا است. این میدان اصلی ترین جاذبه گردشگری لهستان میباشد. این میدان با بناهای تاریخی کاخ ها کلیساها و خانه ها احاطه شده است. ساختمان مرکزی این میدان در سال ۱۵۵۵ میلادی به سبک رنسانس بازسازی شده است.