بارش شدید برف در لهستان، هشدار موسسه هواشناسی

بارش سنگین برف در سراسر لهستان که از بامداد روز دوشنبه آغاز شده است باعث لغو بسیاری از قطارها ، مشکلات حمل و نقل عمومی و تصادفات زنجیره ای شده است.

موسسه هواشناسی و مدیریت آب لهستان در مورد بارش های شدید در لهستان هشدار می دهد. این هشدار ها از نوع درجه یک در سراسر کشور و درجه دو در استان های جنوبی لهستان اعلام شده اند. گفته می شود بدترین شرایط مربوط به شهر لوبلین واقع در شرق لهستان می باشد. این موسسه برای این منطقه بالاترین سطح هشدار آب و هوایی یعنی هشدار درجه سه را اعلام کرده است.

بر اساس اعلام این موسسه، سراسر لهستان در روزها و شاید تا هفته آینده شاهد بارش سنگین برف و همچنین تگرگ خواهد بود. همچنین دمای هوا در روزهای پیش رو با کاهش بیشتر همراه خواهد شد. در گزارش این موسسه هشدار داده شده است که سطح معابر و جاده ها بر اثر یخبندان بسیار لغزنده است. گفته می شود دمای هوا طی هفته جاری در لهستان ممکن است تا منفی ۲۵ درجه سانتی گراد کاهش یابد. 

تنها در روز دوشنبه در مناطق جنوبی لهستان تا ۴۵ سانتی متر برف باریده است و دیگر شهر ها نیز با اختلافی نه چندان زیاد شاهد بارش شدید برف بوده اند. 

روز دوشنبه در ورشو رفت و آمد خودرو ها با کندی همراه بود. بسیاری از مسافران وسایل نقلیه عمومی مدت زمان زیادی را در ایستگاه های اتوبوس در زیر بارش برف و دمای هوای منفی ۸ درجه در انتظار رسیدن اتوبوس های شهری سپری کردند.  بارش سنگین برف در ورشو مانع از انجام دقیق خدمات ماشین های برف روبی در خیابان های این شهر شد. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان