اجرای طرح قرنطینه ملی از ۲۸ دسامبر در لهستان

هر چند تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در لهستان رو به کاهش گذاشته است اما دولت لهستان با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال میلادی از اجرای طرح قرنطینه ملی در لهستان خبر می دهد.

بر اساس اعلام دولت لهستان قرنطینه ملی از روز ۲۸ دسامبر اعمال خواهد شد و انتظار می رود در ۱۷ ژانویه به پایان برسد. هرچند وزیر بهداشت، آدام نیجیلسکی اعلام کرد که تاریخ پایان این قرنطینه هنوز قطعی نیست.

وزیر بهداشت لهستان در طی سخنرانی روز گذشته خود تصویری تلخ از روزهای پیش رو در لهستان را ترسیم کرد. وی اعلام کرد: ما هفته های دشوارتری را در پیش داریم زیرا همچنان نمی توانیم بر اثرگذاری سریع تزریق واسن کرونا بر کاهش آمار ابتلا اعتماد کنیم. حتی اگر امروز واکسینه شویم اثر این واکسیناسیون در ماه های ژانویه و فوریه همچنان مشهود نخواهد بود. 

ما موج سوم همه گیری را در پیش رو داریم و این بدان معنی است که فشار وارده بر سیستم بهداشت و درمان لهستان بیش از ظرفیت های موجود این سیستم خواهد بود. من از تمام لهستانی ها درخواست می کنم که مسيولیت پذیر بوده و به هنجار ها و مقررات مربوط به مبارزه با همه گیری کرونا احترام بگذارند ولی همچنین می دانم که تنها درخواست از مردم کافی نیست. 

تغییرات زیر از ۲۸ دسامبر تا ۱۷ ژانویه اعمال می شود ، یعنی تا پایان تعطیلات مدرسه که قبلاً اعلام شده بود. 

  • هتل ها فقط برای استفاده به عنوان اماکن درمانی می توانند باز باشند و پذیرش هر گونه مسافر تفریحی یا کاری به طور کل ممنوع می باشد
  • پیست های اسکی به صورت کامل بسته خواهند بود
  • تمامی پاساژ ها، مراکز خرید و مغازه ها به جز داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی بسته خواهند بود
  • قانون منع رفت و آمد و تردد از ساعت ۱۹:۰۰ روز ۳۱ دسامبر تا ۶:۰۰ صبح روز اول ژانویه به اجرا گذاشته خواهد شد.
  • تمامی افراد و مسافرانی که به وسیله هر گونه وسایل نقلیه عمومی به لهستان وارد می شوند می بایست به مدت ده روز قرنطینه شوند 
  • اماکن ورزشی تنها برای خدمات دهی به ورزشکاران حرفه ای مجاز به فعالیت می باشند.

لازم به ذکر است باقی محدودیت های پیشین که هم اکنون در حال اجرا می باشند همچنان در طول این دوره ادامه خواهند داشت. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان