خرید ۴۵ میلیون واکسن کرونا از سوی لهستان

ماتئوش مراویلتسکی، نخست وزیر لهستان اعلام کرد لهستان ۴۵ میلیون دوز از واکسن کرونا را سفارش داده است. واسیناسیون داوطلبانه، رایگان و در دو نوبت انجام خواهد شد. وی در کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که برای اینکه سال آینده آخرین سال ویروس کرونا باشد ، باید قوانین ایمنی همچنان رعایت و مراحل واکسیناسیون انجام شود. لهستان توافق نامه های مناسبی را امضا کرده است و ما قبلاً سفارش ۴۵ میلیون دوز را با شرکت هایی مانند Pfizer / BioNTech ، AstraZeneca ، Johnson & Johnson ثبت کرده ایم .

وی تأکید کرد که لهستان آماده امضای توافق نامه های بعدی می باشد و فقط منتظر سیگنال از سوی کمیسیون اروپا است. وی اطلاع داد که در حال حاضر سیستم لجستیکی واکسن ها در حال تهیه است. رئیس دولت اعلام داشت  واکسن ها رایگان ، داوطلبانه و ۲ دوزه خواهند بود.

نخست وزیر در مورد نحوه فرآیند واکسیناسیون افزود: ثبت نام برای کسانی که مایل به انجام این کار هستنداز طریق اینترنت  و برای کسانی که نمی خواهند از روش اینترنتی استفاده کنند ، ثبت نام با روش های سنتی نیز امکان پذیر است. افراد ۲۱ روز پس از دریافت اولین دوز مبایست دومین دوز از واکسن را نیز دریافت کنند.

بر اساس اعلام دولت، قرار است واکسیناسیون از اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شود. جمعیت لهستان بر طبق آخرین سرشماری حدود ۳۸ میلیون نفر می باشد و این یعنی این کشور تا کنون برای بیش از نیمی از جمعیت خود واکسن کرونا خریداری کرده است. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان