گزارش وب سایت خبری لهستان از اظهارات روحانی ایرانی درباره لهستان


وبسایت بزرگ خبری لهستانی موسوم یه (وو په) در مقاله ای به تشریح اظهار نظر و دیدگاه های یک روحانی شیعه ایرانی به نام محمد توحیدی پرداخته است.

محمد توحیدی، روحانی نوگرای شیعه متولد ایران و ساکن استرالیا است. وی ریاست انجمن اسلامی استرالیای جنوبی را بر عهده دارد. او برای گفته هایی که به باور برخی اسلام هراسانه هستند مورد توجه رسانه قرار گرفت. برخی نیز وی را به همدستی با سیاست مداران تندروی راستگرای استرالیا محکوم کرده اند. توحیدی از ژانویه ۲۰۱۶ نویسنده ستونی در روزنامه هاف پست است. پس از اینکه توحیدی داوطلب شد تا از فرماندار سابق جاکارتا در دادگاه کفرگویی دفاع کند، از سوی بنیادگرایان اسلامی در اندونزی تهدید به مرگ شد.

توحیدی خود را با عنوان امام صلح یاد می کند ولی منتقدانش به او لقب شیخ تقلبی استرالیا داده اند. توحیدی از شاگردان سید صادق حسینی شیرازی یکی از مراجع تقلید در ایران می باشد. 


در زیر ترجمه مقاله وب سایت لهستانی در مورد اظهارات وی در  مورد کشور لهستان را برای شما آماده کرده ایم.


امام توحیدی: از لهستان خوشم می آید. این بهترین و تنها کشوری در دنیا با این شرایط. است.


امام توحیدی ، روحانی با نفوذ شیعه و اصلاح طلب اسلام ، پستی را در فیس بوک منتشر کرد که در آن سخنان گرمی را درباره لهستان بیان می کند. آنطور که او استدلال می کند ، این تنها کشور جهان است که بدون هیچ گونه محافظی در خیابان قدم می زند.

امام توحیدی یک روحانی شیعه است که در استرالیا زندگی می کند. وی متولد و تحصیل کرده در ایران ، از تغییر بنیادین در مواجهه با اسلام - از جمله کنار گذاشتن لفاظ جهاد جنگی - حمایت می کند. دیدگاههای وی، وی را به هدف بسیاری از مسلمانان تندرو تبدیل کرده است.
توحیدی اغلب نگران امنیت خود است ، اما در یك پست اخیر در فیسبوك ، اذعان می كند كه یك كشور وجود دارد كه در آن نیازی به حمایت ندارد. این کشور لهستان است! روحانی می نویسد: "به معنای واقعی کلمه هیچ افراط گرایی و تروریسم اسلامی وجود ندارد. صفر ، صفر ، صفر". به پیوست این پیام عکسی است که وی را جایی در مرکز شهر ورشو با تیشرتی که بر روی آن نوشته شده است لهستان، نشان می دهد.


There’s only one country in the world that I have visited without bodyguards or any form of security: Poland 🇵🇱. There is literally zero Islamic extremism and terrorism in Poland. Zero. Zero. Zero. I never have to worry about my surroundings. I look very different to almost everyone that walks past me, and I have never felt safer. There are Muslim owned businesses in Warsaw, and the food is great. Legal Migrants in Poland love Poland and share the exact same views as us: Respect and be respected. Follow the law and you have nothing to worry about. After this coronamadness, Poland is one of the first countries I shall visit. I love Poland very much, and appreciate its history of fighting Nazis, Fascism and other extremist ideologies. It’s not the richest country in the world, but it’s the richest in safety and commonsense. That to me is more important than economy.

توحیدی استدلال می کند که در حالی که در لهستان بود، هرگز احساس نگرانی نمی کرد. وی خاطرنشان می کند که اگرچه تقریبا همه با او کاملاً متفاوت بودند اما نسبت به هر جای دیگر احساس امنیت بیشتری می کرد. "مهاجران قانونی در لهستان لهستان را دوست دارند و مانند ما فکر می کنند: احترام بگذارید و احترام ببینید. از قانون پیروی کنید و دیگر نیازی به نگرانی ندارید."
توحیدی اعلام می کند که لهستان پس از پایان پاندمی ویروس کرونا ، اولین کشوری خواهد بود که دوباره  از آن بازدید می کند. "من لهستان را بسیار دوست دارم و از تاریخ جنگ آن علیه نازی ها ، فاشیسم و ​​افراط گرایی های دیگر قدردانی می کنم. لهستان ثروتمندترین کشور جهان نیست ، اما ثروتمندترین کشور از نظر امنیت و عرف عمومی است و این برای من ، از اقتصاد مهم تر است". 
تهیه، تنظیم و ترجمه از : وبلاگ لهستان