کشف و انهدام شبکه لهستانی برده داری نوین در انگلستان

پلیس میدلند وست در انگلستان طی یک گزارش خبری از کشف و انهدام شبکه عظیم برده داری نوین لهستانی در انگلستان خبر داد. پلیس انگلستان این شبکه را بزرگترین شبکه برده داری  نوین در تاریخ این کشور اعلام کرده است. متهمان عضو یک گروه خانوادگی مجرم و شناخته شده در لهستان هستند که هم اینک در انگلستان در زندان می باشند. افراد بزداشت شده متهم هستند که قربانیان را با حربه پیدا کردن کار و زندگی بهتر و کسب درآمد های بالا از لهستان به انگلستان منتقل می کرده اند و در ادامه آنها را مجبور به زندگی در محل هایی نا مناسب و غیر انسانی می کرده اند. چند تن از قربانیان حتی هیچ پولی در ازای کار خود در انگلستان دریافت نکرده اند. 

اعضای این باند از قربانیان می‌خواستند ساعت‌های طولانی در مراکز بازیافت زباله و مزارع کار کنند و دستمزدی ناچیز حدود بیست پوند در هفته بگیرند. این باند همچنین برای برخی از قربانیان از دولت کمک مالی می‌گرفت.
  

پلیس بر این باور است که تعداد قربانیان این پرونده به ۴۰۰ نفر می رسد که در انگلستان به کار ناخواسته و زندگی  تحت شرایط غیر انسانی مجبود شده اند.
در طی روند بررسی این پرونده، ۵ نفر از اعضای این باند تبهکار در ماه مارس به زندان محکوم شده اند. و ۳ نفر دیگر هم امروز در دادگاه به تحمل حبس محکوم شدند. در ادامه پرونده یک نفر دیگر نیز همچنان در مرحله تحقیق و منتظر رای دادگاه می باشد.