سفیر آمریکا در لهستان: تا قبل از پایان دوره سفارتم ویزا آمریکا برای لهستانی ها را لغو میکنم.

خانم ژورژت موسبچرGeorgette Mosbacher سفیر آمریکا در لهستان اعلام کرد که تمام تلاش خود را خواهد کرد که تا پایان زمان ماموریتش به عنوان سفیر ایالات متحده آمریکا در لهستان، ویزای آمریکا را برای شهروندان لهستان لغو کند. 
سفیر آمریکا با حضور در گفتگویی تلوزیونی  که به مناسبت روز استقلال آمریکا، در شبکه تلوزیونی TVN با حضور ایشان برگذار شد، این موضوع را اعلام کرد و اطمینان داد که لهستان تا پیش از پایان دوره سفارت ایشان به جمع کشور های VISA-FREE برای سفر به آمریکا خواهد پیوست. 


به گفته ایشان لهستان در زمینه ویزا شامل محدودیت هایی است که از سوی کنگره آمریکا وضع شده است ولی این محدودیت ها تا اول سپتامبر برطرف خواهند شد. پس از این تاریخ تنها مانع بر سر این موضوع رسیدن تعداد کل ویزاهای رد شده در یک سال به رقم زیر ۳ درصد می باشد. این بدان معنی است که اگر بیش از ۹۷٪ از درخواست های ویزا آمریکادر یک سال در لهستان به ویزا ختم شوند، بر طبق قوانین و مقررات سفارتخانه های آمریکا در سراسر جهان، این کشور از لیست کشور هایی که برای سفر به آمریکا به ویزا نیاز دارند خارج خواهد شد. 
این در حالیست که بر اساس اطلاعات موجود سال گذشته تنها ۷ درصد از درخواست های ویزای آمریکا برای لهستانی ها در لهستان به ویزا منتهی نشده است. 
سفیر آمریکا در لهستان پیشتر از تمام افراد لهستانی که واجد شرایط اخذ ویزای آمریکا هستند دعوت کرده بود که برای رفع این مشکل، به سفارت آمریکا بروند و درخواست ویزا بدهند تا بالاخره این تعداد از ویزاها به ۹۷٪ مورد نظر برسد. 
پیش از این از ماه آوریل سفارت آمریکا در ورشو کمپینی را برای این موضوع و در جهت اخذ حداکثری ویزای آمریکا  برای شهروندان لهستانی در سال جاری، آغاز کرده است. 

تولید خبر: وبلاگ لهستان

لطفا ما را در تلگرام به دوستان خود معرفی کنید