غرق شدن ۲۳ نفر تنها در تعطیلات آخر هفته طولانی ۴ روزه در لهستان

با آغاز فصل تابستان، گرمای هوا بسیاری را برای تفریح و تفرج به سوی سواحل دریا و یا دریاچه ها و رودخانه ها در لهستان می کشاند. اما عدم توجه به توصیه های ایمنی و همچنین شنا کردن در مکان های دورافتاده و بدون حظور ناجیان غریق، امسال نیز با مانند سالهای پیش تعداد زیادی را به کام مرگ کشانده است. 
بر اساس اعلام مرکز دولتی امنیت شهروندان ، تنها در تعطیلات آخر هفته طولانی که از روز پنجشنبه ۲۰  تا یکشنبه ۲۳ ماه جون به مدت چهار روز، تعداد ۲۳ نفر در لهستان غرق شده و جان خود را از دست داده اند. 

بر اساس اعلام این سازمان دولتی بیشتر افرادی که جان خود را در این ۴ روز از دست داده اند در حالت مستی ناشی از مصرف مشروبات الکلی بوده اند. 
این سازمان با انتشار بیانه ای از شهروندان خواسته است که در همه حال موارد ایمنی را به خاطر داشته باشند. همچنین از شهروندان خواسته شده ، پیش از رفتن به سواحل و شنا از مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر خودداری نمایند، قبل از پریدن به آب حتما از امن بودن محل شنا اطمینان حاصل نمایند و از شنا کردن در مناطق غیر قانونی اکیدا خودداری کنند. 
در مجموع از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا کنون تعداد ۱۳۲ نفر در لهستان غرق شده اند. در سال ۲۰۱۸ نیز تعداد ۵۴۵ نفر در لهستان جان خود را بر اثر غرق شدن از دست داده اند.