افزایش بهای جریمه های تخلفات رانندگی در لهستان

همزمان با آغاز سال نو میلادی دولت لهستان طرح سختگیرانه و جدید مقررات و جرایم تخلفات رانندگی را به اجرا در آورد.

بر اساس این طرح، میزان جریمه ها برای تخلفات رانندگی در لهستان که پیش از این از سوی منتقدین اندک قلمداد می شد به صورت چشمگیری افزایش یافته است. دولت هدف از اجرای این طرح را افزایش ایمنی جاده ها و معابر برای شهروندان و بازدارندگی برای رانندگان متخلف اعلام کرده است. 

لهستان از نظر میزان تصادفات و تخلفات رانندگی یکی از بدترین کشور ها در میان کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد.

رکورد شرم آور رانندگان لهستانی در اتحادیه اروپا


پیش از این بیشترین میزان جریمه در لهستان ۵ هزار زلوتی ( حدود ۱۲۰۰ دلار) بود و اینک با اجرای طرح جدید این جریمه به ۳۰ هزار زلوتی (حدود ۷۳۰۰ دلار) افزایش یافته است. 
به گفته رافئل وبر، معاون وزیر زیرساخت لهستان، سخت ترین جریمه ها برای خطرناک ترین رفتار ها در جاده ها و معابر در نظر گرفته شده است.
از این پس و بر اساس این قانون رانندگانی که برای عابرین بر روی خطوط عابرین پیاده توقف ننمایند به میزان ۳ هزار زلوتی جریمه خواهند شد. پیش تر و در اواسط سال گذشته دولت لهستان قانونی را در این زمینه تصویب کرده بود که بر اساس آن رانندگان وظیفه دارند تا در صورت مشاهده عابر پیاده حتی در نزدیگی خط عابر و در پیاده رو برای آنها توقف کنند و به آنها اجازه عبور دهند. همچنین از این پس رانندگانی که سرعتی بیش از ۳۰ کیلومتر از میزان تعیین شده در معابر و جاده ها داشته باشند حداقل به میزان ۸۰۰ زلوتی جریمه خواهند شد.