وضع قوانین جدید ترافیکی برای رانندگان در لهستان

طبق قوانین جدید مصوب مجلس، از این پس رانندگان لهستانی باید قانون "ادغام زیپی" را رعایت نمایند.براساس رویکرد جدید "ادغام زیپی" ، رانندگان باید در انتهای لاین، جایی که تعداد خطوط راه از دو به یک خط می رسد به صورت زیپی شکل با یکدیگر ادغام شوند. 
کارشناسان می گویند ادغام زیپی به کاهش مشکلات در راه ها کمک می کند. هرچند بسیاری از مردم بر این باورند که ترک زودهنگام خط منتهی به ادغام بهترین روش برای رانندگی می باشد، اما مطالعات نشان می دهد ترک یک خط و عدم  استفاده از آن ناکارآمد است و فقط باعث سنگین تر شدن ترافیک می شود.



روش ادغام زیپی برگرفته از پروسه زیپ در لباس ها می باشد که دندانه یکی در میان در یکدیگر ادغام میشوند.


در قانون ترافیک جدید دیگری که در مجلس نمایندگان سنا لهستان نیز به تصویب رسیده است ، رانندگان ملزم به کنار کشیدن و ایجاد "راهروهای اضطراری" می شوند تا سرویس های اضطراری بتوانند در زمان وجود ترافیک هر چه سریعتر به صحنه تصادفات  جاده ای برسند. 


راهرو اضطراری حرکت و پیشروی سریعتر وسایل نقلیه خدمات اضطراری مانند آمبولانس ها و کامیون های آتش نشانی را فراهم می کند و دسترسی آنها به مکان های تصادف را تضمین می کند.
۸۴ سناتور مجلس ۱۰۰ نفر سنای لهستان به این قوانین رای مثبت داده اند و انتظار میرود این قوانین تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ به اجرا گذاشته شوند.