نگاه به تلفن بر روی خط عابر پیاده ممنوع

بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی در لهستان از امروز عابرین پیاده حق ندارند در هنگام عبور از روی خطکشی عابرین پیاده، به صفحه تلفن خود نگاه کنند و پلیس می تواند افراد خاطی را جریمه نماید. همچنین رانندگان در بین ساعات ۲۳:۰۰ تا ۵:۰۰ صبح دیگر مجاز نخواهند بود در معابر شهری با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت نمایند. از روز اول جون سال ۲۰۲۱ حداکثر سرعت مجاز در بین این ساعات به ۵۰ کیلومتر در ساعات کاهش می یابد. (مگر اینکه علائم راهنمایی در معابر چیز دیگری را اعلام کنند)

از دیگر قوانین تازه همچنین می توان از قانون جدید عابرین پیاده نام برد. بر اساس این قانون رانندگان موظف هستند در هنگام مشاهده عابرین پیاده حتی در نزدیکی خط کشی محل عبور عابرین پیاده توقف کامل نمایند. در این قانون حق تقدم حتی در صورت قصد عبور از روی خط کشی با عابر پیاده می باشد. این قانون شامل تراموا ها نمی شود و این وسایل همچنان حق تقدم خود را حفظ می کنند. 

قانون رعایت فاصله با خودروی جلویی نیز یکی دیگر از قوانینی است که از امروز دستخوش تغییر بزرگی شده است. بر اساس این قانون جدید رانندگان می بایست در بزرگراه ها و اتوبان های کشور حداقل به میزان نصف سرعت خودرو با خودروی جولویی فاصله داشته باشند. جریمه عدم رعایت این قانون ۱۰۰ زلوتی در نظر گرفته شده است. عدم رعایت فاصله یکی از اصلی ترین دلایل تصادفتات جاده ای در لهستان می باشد. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان