بیش از بیست میلیون واکسن کرونا در لهستان تزریق شده است

مقامات رسمی وزارت بهداشت لهستان می گویند این کشور تا امروز بیش از ۲۰ میلیون واکسن کرونا را به شهروندان خود تزریق کرده است. بر طبق آمار رسمی تا امروز (اول جون ۲۰۲۱) تعداد ۲۰ میلیون و ۸۴ هزار و ۶۱۹ دوز واکسن در این کشور به داوطلبان تزریق شده است. 

تنها در روز گذشته تعداد ۱۶۳ هزار و ۴۶۳ دوز واکسن در لهستان تزریق شده است. طرح ملی واکسیناسیون بر علیه ویروس کرونا که از چندی پیش در لهستان آغاز شده است با سرعت پیش می روند. این کشور برای واکسیناسیون شهروندان خود از چهار واکسن فایزر بیو ان تک، مودرنا، آسترا زنکا و جانسون اند جانسون استفاده می کند. 

به گفته وزارت بهداشت لهستان از ابتدای اجرای طرح ملی واکسیناسیون در لهستان در مجموع تعداد ۹۸۷۹ مورد ابتلا به عوارض حاد این واکسن در افراد ثبت شده است. همچنین از ابتدای اجرای این طرح تا کنون تعداد ۱۹۰۴۷ دوز واکسن از بین رفته است. 

اتحادیه اروپا طرح پاسپورت‌های واکسن را اجرایی می‌کند

لوفتهانزا پرواز های خود به تهران را از سر میگیرد

از مجموع افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند تعداد ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تا کنون تنها اولین دوز این واکسن را دریافت کرده اند و بیش از ۷ میلیون نفر نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند. 

دیروز محموله دیگری شامل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واکسن کمپانی فایزر وارد لهستان شد و قرار است در طول این هفته محموله های دیگری شامل: ۸۶۸ هزار دوز واکسن آسترا زنکا، ۲۳۷ هزار دوز واکسن جانسون و ۲۵۰ هزار دوز واکسن مودرنا به لهستان تحویل داده شود.انتظار می رود در مجموع تعداد ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار واکسن کرونا این هفته به لهستان وارد شود. 

دولت لهستان همچنین قصد دارد تا بزودی واکسیناسیون کودکان زیر ۱۸ سال بر علیه ویروس کرونا را در کشور آغاز کند. 

زامل دوانیه چیست؟ چگونه آن را دریافت کنیم؟ 

10 جاذبه برتر گردشگری لهستان

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان