مسافران ورودی از کشورهای شنگن می توانند از قرنطینه اجباری معاف شوند

مرکز بهداشت و اپیدمیولوژی مرزی لهستان،  اعلام کرد: مسافرانی که از کشور های شنگن وارد فرودگاه فردریک شوپن ورشو می شوند، می توانند تحت شرایطی از قرنطینه اجباری معاف شوند.

بر اساس اعلام این مرکز کلیه مسافرانی که از کشور های حوزه شنگن و از طریق فرودگاه فردریک شوپن ورشو وارد لهستان شوند میتوانند در صورت داشتن کارت تاییدیه رسمی واکسیناسیون و یا تست منفی آنتی ژن یا RT-PCR از قرنطینه اجباری معاف شوند. این مرکز همچنین تاکید کرده است که جواب تست های کرونا فقط تا ۴۸ ساعت اعتبار دارد و تست های قدیمی تر هیچ گونه ارزش و سندیتی برای این مرکز ندارند. 

بنابر اعلام این مرکز مسافرین واجد شرایط مذکور (تنها از کشور های شنگن و با تست منفی یا کارت رسمی واکسیناسیون) که قصد سفر یا بازگشت از طریق فرودگاه شوپن به لهستان را دارند می توانند مدارک مورد نیاز را به این مرکز ارسال نمایند تا از قرنطینه اجباری مربوط به پاندمی کرونا در لهستان معاف شوند. 

متقاضیان واجد شرایط می بایست مدارک مورد نیاز شامل: تست منفی آنتی ژن یاRT-PCR و یا در صورت دریافت واکسن، کارت تاییدیه واکسیناسیون به اضافه کارت محل اقامت مسافر، تاریخ و شماره پرواز، مقصد و تاریخ ورود را به آدرس ایمیل: sekretariat@gssewarszawa.pl ارسال نمایند.

مسافرین همچنین میتوانند در صورت داشتن سوالات دیگر، روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۷:۲۵ صبح تا ۱۵:۰۰  با شماره تلفن ۲۲۶۵۰۲۵۳۳ تماس گیرند. همچنین شماره تلفن های ۲۲۶۵۰۶۰۶۰ و ۶۰۲۲۲۰۱۸۱ بیست و چهار ساعت شبانه روز پاسخگوی سوالات شهروندان می باشند. 

اطلاعات در مورد محدودیت های مرزی لهستان را همچنین می توانید از صفحه رسمی  دولت لهستان پیگیری نمایید. برای ورود به این صفحه اینجا کلیک کنید

مرکز بهداشت و اپیدمیولوژی مرزی لهستان همچنین اعلام داشته است که مسافران می توانند از طریق این مرکز تست های  سریع آنتی ژن و یا تست RT-PCR را انجام دهند و جواب آزمایش ها را حتی می توانند در فرودگاه دریافت نمایند. مراکز انجام تست در بیرون ساختمان فرودگاه شوپن ورشو دایر شده اند و به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمات رسانی می باشند.

این مرکز اعلام کرده است که مسافرانی که به تست RT-PCR نیاز دارند می بایست به این موضوع توجه داشته باشند که جواب این تست بعد از ۲۴ ساعت اعلام می شود و مسافرین می بایست پیش از پرواز برنامه زمانی خود برای انجام این تست تنظیم نمایند. 

هزینه تست آنتی ژن از طریق این مرکز ۲۰۰ زلوتی و تست RT-PCR ۵۲۰ زلوتی اعلام شده است. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان