قانون جدید زوس از اول ژانویه ۲۰۲۱

تغییرات جدید در قانون پرداخت زوس از روز اول ژانویه سال ۲۰۲۱ اعمالا خواهد شد. این تغییرات شامل پرداخت زوس برای قراردادهای موسوم به Umowa o Dzieło می باشد. 

قرار دادهای مذکور به قرار دادهایی گفته می شود که تنها برای انجام یک کار خاص و یا یک پروژه خاص بین کارفرما و کارگر یا کارمند بسته می شود. این گونه قرارداد قابل تمدید یا انجام مجدد به صورت روتین نمی باشد. 

پیش از این کارفرمایان برای این گونه قرار دادها نیازی به پرداخت زوس نداشتند ولی با توجه به تغییرات جدید، کارفرمایان از امروز برای ثبت این گونه قرارداد ها نیز ملزم به پرداخت زوس کارگر یا کارمند موقت خود هستند. بر این اساس کارفرمایان موظف می شوند که تا ۷ روز از امضای قرار داد Umowa o Dzieło آن را در سیستم زوس یا همان موسسه بیمه اجتماعی ثبت کنند. انجام امور مربوط به ثبت این گونه قرارداد ها می تواند به صورت آنلاین و از طریق وبسایت زوس انجام گیرد.

این برنامه فقط اطلاعات عمومی در مورد: مرجع پیمانکاری و پیمانکار ، تاریخ انعقاد ، شروع و پایان قرارداد و همچنین موضوع آن را ثبت می کند. کلیه پرداخت کنندگان حق بیمه و اشخاص حقیقی ، صرف نظر از اینکه در زوس به عنوان پرداخت کننده هزینه ثبت شده اند یا خیر ، ملزم به گزارش انعقاد قراردادهای مذکور خواهند بود.

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان