آیا دانش آموزان به مدارس باز خواهند گشت؟

وزیر آموزش و علوم لهستان امروز اعلام کرد که تصمیمات در مورد نوع آموزش در مدارس مطمئنا حداکثر تا اواسط این هفته اتخاذ خواهد شد. این در حالیست که در حال حاضر، آموزش از راه دور برای اکثر گروه های سنی تا پایان ماه فوریه تمدید شده است. 

آموزش از راه دور دانش آموزان از کلاس چهارم در مدارس ابتدایی تا پایان دوره متوسطه تا ۲۸ فوریه تمدید شده است. با این حال دانش آموزان کلاس های اول، دوم و سوم ابتدایی همچنان در مدارس تحصیل خواهند کرد. پیش دبیتانی ها نیز همچون گذشته همچنان باز بوده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 

آقای چارنک، وزیر آموزش و علوم در گفتگوی خود با یک برنامه رادیویی اعلام داشت که این وزارتخانه با توجه به شرایط عفونی و میزان ابتلای افراد به ویروس کوید ۱۹، در مورد نوع آموزش دانش آموزان از اول ماه مارس تا اواسط این هفته تصمیم گیری خواهد کرد. به گفته ایشان: همه چیز ممکن است و تصمیمات پیش رو با توجه به تعداد روزانه مبتلایان و مشورت با کارشناسان حوزه سلامت اتخاذ خواهد شد. 

وی همچنین در مورد واکسیناسیون معلمان اعلام کرد که تا کنون ۵۴۵ هزار معلم برای دریافت این واکسن ثبت نام کرده اند که ۶۳ هزار نفر از این افراد معلمان و اساتید آکادمیک می باشند. گفته می شود تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از معلمان واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان