واکسیناسیون معلمان در لهستان از امروز آغاز می شود

هفته گذشته دولت لهستان اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا از تاریخ ۱۲ فوریه محدودیت فعالیت های هتل ها، پیست های اسکی، استخر ها، سینما و تئاترها و موزه ها را تحت یک رژیم سلامت ویژه برداشته و به این اماکن اجازه فعالیت مجدد دهد. 

واکسیناسیون همگانی بر علیه ویروس کرونا در لهستان از اولین روزهای سال ۲۰۲۱ آغاز شده است. لهستان در طول این مدت توانسته است حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت خود را واکسینه کند. وزارت بهداشت لهستان امروز اعلام کرد که واکسیناسیون سراسری معلمان در این کشور از امروز آغاز می شود. درب مدارس از دو هفته پیش به روی دانش آموزان سالهای اول تا سوم ابتدایی باز شد ولی دیگر دانش آموزان همچنان می بایست به صورت آنلاین و از خانه به تحصیل خود ادامه دهند. 

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در لهستان به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. 

هرچند دولت لهستان برنامه دارد تا محدودیت های کسب و کار را به صورت گام به گام کاهش دهد ولی سخنگوی دولت امروز اعلام داشت که مسئولان در این آخر هفته شرایط و طرز برخورد شهروندان با این بازگشایی ها را مورد رسد و بررسی قرار خواهند داد و در صورتی که شهروندان توصیه های ایمنی و فاصله گذاری اجتماعی را ب صورت مسئولانه رعایت نکنند این محدودیت ها ممکن است دوباره در دستور کار قرار گیرند. 

پیش تر و در زمان اعلام بازگشایی های گام به گام نیز نخست وزیر ماتئوش مراویلسکی اعلام کرده بود که این رفع محدودیت ها به صورت آزمایشی و برای دو هفته به اجرا در خواهند آمد و تنها در صورتی که شهروندان اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند این شرایط تمدید خواهد شد. 

تهیه خبر و نگارش: وبلاگ لهستان