هتل ها، پیست های اسکی و استخر ها از روز دوازدهم فوریه باز خواهند شد

ماتئوش موراویلسکی، نخست وزیر در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه اعلام کرد که از ۱۲ فوریه ، دولت به هتل ها اجازه می هد تا در یک رژیم بهداشتی خاص فعالیت های خود را از سر بگیرند. این تصمیم فعلا و به مدت دو هفته مشروط است.

بر اساس این طرح هتل ها اجازه خواهند داشت تا با پنجاه درصد از ظرفیت خود میزبان میهمانان خود باشند. نخست وزیر همچنین اعلام داشت که دولت به تمام اماکن ورزشی رو باز اجازه می دهد تا فعالیت های خود را از آن روز آغاز نمایند اما متاسفانه اماکن ورزشی سر بسته همچون باشگاه های فیتنس و بدنسازی همچنان بسته خواهند ماند. پیست های اسکی و استخر های شنا نیز از تاریخ دوازدهم فوریه اجازه خواهند داشت که فعالیت های خود را از سر گیرند. این در حالیست که رستوران ها و بارها همچنان اجازه فعالیت به صورت معمول را نخواهند داشت و تنها می توانند با ارائه غذای بیرون بر به فعالیت خود ادامه دهند. 

پیوتر گلینسکی وزیر ورزش و فرهنگ لهستان نیز امروز اعلام کرد که دولت قصد دارد تمامی اماکن رو باز ورزشی من جمله پیست های اسکی را باز کند. وی همچنین اعلام کرد که استخر های شنا نیز به علت شانس پایین انتقال عفونت ویروسی در آنها می توانند باز باشند. 

نخست وزیر اعلام داشت که بازگشایی های گام به گام در دستور کار دولت قرار گرفته است. وی افزود این بازگشایی ها دارای نکات مثبت و منفی می باشد ولی لهستان نمی تواند بازار کار را برای مدت طولانی بسته نگه دارد. لهستان هم اینک از نظر آمار بیکاری در وضعیت خوبی قرار دارد و دولت قصد ندارد با بسته نگه داشتن های طولانی مدت به این آمار خوب لطمه بزند. بنابر این بهترین استراتژی معقول بازگشایی های گام به گام می باشد. 

رئیس دولت اظهار داشت كه امروز بازگشت كامل به شرایط عادی كامل اقتصادی "قطعاً زودرس" خواهد بود. وی افزود: "ما توانایی چنین چیزی را نداریم".

وی خاطرنشان کرد که تغییرات ابلاغ شده در روز جمعه "اقدامی مشروط" است.  دو هفته پس از اجرای قوانین جدید ، ما یک بازرسی و بررسی شرایط را در دستور کار خود داریم تا نحوه رفتار ویروس را در رابطه با پارامترهای اساسی ، یعنی تعداد عفونت ها ، تعداد مرگ ها ، تخت های اشغال شده ،  دستگاه های ونتیلاتور اشغال شده و میزان واکسیناسیون بررسی کنیم.

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان