بازگشایی دوباره مراکز خرید و فروشگاه ها در لهستان

بر طبق اعلام جدید دولت لهستان فروشگاه ها و مراکز خرید از اول ماه فوریه دوباره بازگشایی خواهند شد. این در حالی است که محدودیت های سختگیرانه دیگر که از چند ماه قبل تا کنون بر قرار است بر قوت خود باقی خواهند ماند. بر اساس تصمیم جدید دولت لهستان تنها مراکز خرید و فروشگاه ها و موزه ها اجازه دارند تا به فعالیت خود بازگردند. 

لازم به ذکر است که کلیه مقررات برای تجمعات و رویداد ها و فعالیت های اجتماعی و همچنین عبور و مرور از مرز ها بدون تغییر و همچون گذشته به اجرا در خواهد آمد. رستوران ها، کافه ها و فروشندگان غذا همچنان می توانند تنها از طریق فروش بیرون بر به فعالیت خود ادامه دهند. هتل ها همچنان برای تمام افراد (حتی سفرهای کاری) بسته خواهند بود. 

کلیه مراکز ورزشی، استخر ها، پارک های آبی ، باشگاه های بدنسازی و سالن های ورزشی همچنان تعطیل خواهند ماند. مدارس همچنان فقط در پایه های اول تا سوم به صورت حضوری فعالیت خواهند داشت و دیگر دانش آموزان همچنان می بایست از طریق آنلاین و از منزل درس بخوانند. این تصمیم برای مدارس حداقل تا ۱۴ ماه فوریه بدون تغییر باقی خواهد ماند. 

آدام نیجلسکی ، وزیر بهداشت لهستان نیز امروز با شرکت در یک کنفرانس خبری اعلام داشت که دولت لهستان قصد دارد تا بازگشایی ها را به صورت آرام و مرحله به مرحله و با توجه به شرایط همه گیری انجام دهد. از این رو از اول ماه فوریه فروشگاه ها، گالری های هنری و موزه ها می توانند دوباره فعالیت خود را آغاز نمایند. 

وی همچنین اعلام داشت ساعات مخصوص سالمندان در فروشگاه ها از اول فوریه لغو خواهد شد و همه شهروندان اجازه خواهند داشت در کلیه ساعات روز از فروشگاه ها و مراکز خرید استفاده نمایند. 

تهیه خبر و نگارش: وبلاگ لهستان