تغییرات گسترده و اعمال محدودیت های تازه همه گیری کرونا در لهستان

با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ دولت لهستان نقشه مناطق زرد و قرمز لهستان را به روزرسانی کرده است. بر اساس این تغییرات قرار است محدودیت های سختگیرانه تری در مناطق زرد و قرمز به اجرا درآید. 

بنا بر تصمیم دولت لهستان قرار است محدودیت های تازه از روز شنبه، سوم اکتبر در این مناطق اعمال شود. این در حالیست که تعداد مبتلایان به این ویروس دیروز به رقم ۱۹۶۷ نفر رسید و امروز این رقم به بیش از دو هزار مورد افزایش یافته است. 

بر اساس طبقه بندی جدید ۱۶ منطقه در لهستان به عنوان مناطق قرمز و ۳۴ منطقه از جمله چندین شهر بزرگ همچون گدانسگ، گدینایا، کیلتسه، ششوف و اشچچین در رده بندی مناطق زرد قرار گرفته اند. 

قرار است تجمعات و میلهمانی های خانوادگی مانند مراسم عروسی یا خاکسپاری در مناطق قرمز با محدودیت تا ۵۰ نفر در مناطق زرد تا ۷۵ نفر و در مناطق سبز تا ۱۰۰ نفر اجازه برگزاری داشته باشند. همچنین رستوران ها بارها کافی شاپ ها و پاب ها تنها می توانند تا ساعت ۱۰ شب فعالیت داشته باشند. بر اساس بند دیگر محدودیت های تازه شهروندان در مناطق قرمز و زرد می بایست در تمامی اماکن و حتی در فضای باز بینی و دهان خود را با ماسک یا هر ویسله دیگری بپوشانند. 

در نقاط زرد باشگاه های بدنسازی و جیم ها تنها می توانند به ازای هر ۷ متر مربع تنها یک نفر را پذیرش کنند و این رقم برای نمایشگاه ها یک نفر در ازای هر چهار متر مربع می باشد. 

همچنین در مناطق قرمز کیترینگ ها تنها می توانند تا ساعت ده شب خدمات ارايه نمایند. برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در پارک ها خانه های سالمندان یا نمایشگاه ها در این مناطق ممنوع خواهد بود. 

در عکس زیر می توانید اسامی شهر ها و رده بندی های رنگی آنها مشاهده نمایید. (بر روی عکس کلیک کنید)


تهیه و تنظیم خبر: وبلاگ لهستان