کمک هزینه ۴۲۰۰ زلوتی دولت به افرادی که شغل خود را به خاطر کرونا از دست داده اند

رییس جمهور لهستان آندژی دودا لایحه ای را به مجلس ارجاع داده است که در صورت تصویب افرادی که پس از ۳۱ مارس ۲۰۲۰ به دلیل بحران ویروس کرونا کار خود را از دست داده اند، می توانند برای مدت سه ماه  مبلغ ۱۴۰۰ زلوتی  کمک هزینه همبستگی دریافت کنند.
در توضیحات  لایحه ای که آندژی دودا به مجلس ارسال کرده است آمده است که افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا منبع درآمد خود را از دست داده اند ، ممکن است برای سه ماه، ماهیانه مبلغ ۱۴۰۰ زلوتی کمک هزینه دریافت کنند. آنها از اول جون تا ۳۱ آگوست دارای این مزایا خواهند بود. در مجموع ، هر فرد بیکار در طول این مدت مبلغ ۴۲۰۰ زلوتی از بودجه این طرح را دریافت خواهد کرد.

افراد واجد شرایط برای دریافت این کمک هزینه می بایست واجد شرایطی باشند از جمله اینکه: این کمک هزینه برای اشخاص شاغل تحت یک قرارداد Umowa o Pracę اعمال می شود که پس از ۳۱ مارچ ۲۰۲۰ از کار عزل شده اند. این تنها شرط موجود در این طرح نیست. همچنین این طرح شامل حال افرادی میشود که حداقل ۹۰ روز قبل از بیکار شدن به دلیل شیوع ویروس کرونا ZUS پرداخت کرده اند. این کمک ها به کارمندان یا کشاورزان بیمه نشده ارائه نمی شود.

افرادی که پیش از این طرح و در طول این دوره حقوق بیکاری و یا بورسیه دریافت کرده اند نمی توانند از این کمک هزینه استفاده نمایند. 
همچنین نکته مهم در این لایحه این است که هر فرد در طول سه ماه ۴۲۰۰ زلوتی از دولت دریافت خواهد کرد و این رقم شامل تکس شماری سالیانه ( محاسبه میزان درآمد سالانه یا همان PIT ) نخواهد شد. 

تهیه محتوا و خبر: وبلاگ لهستان