لهستان مرحله بعدی کاهش محدودیت های کرونایی را اعلام کرد

دولت لهستان چهارمین مرحله از "کاهش محدودیت های کرونایی" را اعلام کرده است ، از جمله عدم الزام به داشتن ماسک در خیابان ها ، اجازه برگزاری اجتماعات گسترده ، و بازگشایی سالن های بدنسازی ، سینما و تئاتر.
از دو هفته پیش ، با ورود لهستان به مرحله سوم کاهش محدودیت ها، رستوران ها ، کافه ها ، اماکن ورزشی و سالن های مو و زیبایی مجاز به بازگشایی شدند. 
طبق آخرین اعلام دولت لهستان مرحله چهارم کاهش محدودیت ها شامل موارد زیر می شود:

  • از ۳۰ می: پوشاندن صورت با ماسک و یا پوشاننده های دیگر در فضاهای بیرونی که در آن می توان فاصله دو متری از دیگران را حفظ کرد اجباری نیست. ولی در پیاده روهای شلوغ یا در مغازه ها ، وسایل نقلیه عمومی ، کلیساها و سینما - پوشش دهان و بینی همچنان اجباری است.
  • از۳۰ می: محدودیت در تعداد افرادی که می توانند در یک زمان در مغازه ها ، فروشگاه های مواد غذایی و آشامیدنی و کلیساها حضور داشته باشند، دیگر اعمال نمی شوند. با این حال ، قوانین فاصله گذاری اجتماعی و پوشش چهره باید همچنان رعایت شود ، اگرچه هنگام نشستن بر سر میز می توانید ماسک ها را از صورت خود بردارید.
  • از ۳۰ می: اجتماعات عمومی تا ۱۵۰ نفره (مانند کنسرت در فضای باز) می توانند برگزار شوند. شرکت کنندگان همچنان ملزم به رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی ، یعنی فاصله دو متری از همدیگر و یا پوشاندن چهره خود با ماسک، هستند. تصمیمات درباره اجازه برای تجمعات خاص براساس وضعیت اپیدمیولوژیک بطور جداگانه اتخاذ خواهند شد.
  • از ۶ جون: موسسات فرهنگی ، سینماها ، تئاترها و مراکز تفریحی مانند سالن های بدنسازی و استخرها می توانند مجدداً بازگشایی شوند ، هرچند این مراکز با کاهش تعداد مجاز افراد حاضر ملزم به رعایت شرایط بهداشتی و قوانین فاصله گذاری اجتماعی می باشند. دیسکوها همچنان بازگشایی نخواهند شد.
  • از ۶ جون: عروسی ها و مراسم بزرگ خانوادگی تا ۱۵۰ نفر می توانند برگزار شوند. 
محدودیت های مرزی ، از جمله ممنوعیت ورود افراد خارجی غیر مقیم ، همچنان برقرار است و پروازهای بین المللی تا حداقل ۶ جون به حالت تعلیق در آمده است. پیش بینی می شود خطوط پروازی داخلی از ابتدای هفته آینده از سر گرفته شوند.
تولید محتوا و خبر وبلاگ لهستان