چهارصد هزار خارجی با اقامت های دائم یا بلند مدت در لهستان. آمارهای جدید اداره مهاجرت.

بر اساس اعلام اداره دولتی امور مهاجرین، تعداد خارجی هایی که با اقامت های دائم و یا بلند مدت در لهستان زندگی می کنند به رقم ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. این رقم رکوردی بی سابقه در لهستان می باشد. این رقم در ابتدای سال جاری ۳۷۲ هزار نفر بود. 
سخنگوی اداره مهاجرت اعلام کرد که تنها در دو سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر به تعداد افراد خارجی که با اقامت دائم و یا طولانی مدت در لهستان زندگی می کنند اضافه شده است. این ارقام شامل افرادی که به صورت موقت در لهستان زندگی می کنند و یا افرادی که با ویزاهای کوتاه مدت در لهستان هستند و توریست ها نمی شود. 

بر طبق آمار بیشتر افراد شامل مورد فوق  مردان زیر ۳۰ سال سن هستند و استان های  (Mazovia, Lower Silesia, Greater Poland and Silesia)  پذیرای بیشترین تعداد مهاجرین هستند. 
اوکراینی ها با ۲۰۰ هزار نفر و با اختلاف بسیار زیاد در رده اول و پس از آن اتباع بلاروس با ۲۳ هزار نفر در رده دوم  تعداد مهاجرین خارجی با اقامت های دائم و یا طولانی مدت در لهستان هستند. این تعداد در مقایسه با آمار دو سال قبل افزایش ۱۷۰ درصدی را نشان می دهد. 
پس از این دو کشور، آلمانی ها با ۲۱۳۰۰ نفر در رده سوم و روس ها با  ۱۲۲۰۰ نفر در جایگاه چهارم قرار دارند. 
پس از اوکراین بیشترین جهش آماری در این مورد به هندی ها با ۱۶۹ درصد افزایش نسبت به آمار دو سال قبل تعلق دارد. تعداد هندی اکنون در این آمار ۹۵۰۰ نفر قید شده است.   



ما را در تلگرام به دوستان خود معرفی کنید.