آژیرهای خطر امسال نیز در ۱۹ آوریل در ورشو به صدا در آیند


روز یکشنبه ۱۹ آوریل ساعت ۱۲ ظهر، آژیرهای خطر در ورشو به مدت یک دقیقه به صدا در خواهند آمد. این اقدام به اپیدمی ویروس کرونا ارتباطی ندارد.
هرساله در این روز آژیرهای خطر برای گرامیداشت و یادآوری یه واقعه تاریخی مهم برای ملت لهستان یعنی آغاز قیام گتتو در سال ۱۹۴۳ به مدت یک دقیقه به صدا در می آیند. 
امسال نیز به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد این قیام، در روز یکشنبه ۱۹ آوریل، آژیر های خطر در تمامی نقاط ورشو به صدا درخواهند آمد. وقوع قیام گتو ورشو یک رویداد مهم نه تنها برای ساکنان ورشو بلکه برای همه لهستانی ها می باشد.


"حافظه ما را متصل می کند" نام شعاریست که توسط موزه یهودیان لهستان برای این یادبود ترتیب داده شده است. 
هم زمان شهردار ورشو در پیامی اعلام کرد: من نمی خواهم که ساکنان ورشو از این موضوع هراس داشته باشند که این موضوع مربوط به همه گیری ویروس کرونا است.

ژونکیله (نام این کمپین) درواقع نام نوعی گل در لهستان می باشد

بنای یادبود قیام گتو در ورشو

به دلیل شیوع ویروس کرونا در لهستان امسال در خیابان های ورشو شاهد حضور داوطلبان کمپین "ژونکیله" نخواهیم بود که به عنوان نشانه همبستگی گلهای زرد را به نماد قیام گتو ورشو اهدا می کردند. از طرف دیگر موزه تاریخ یهودیان لهستانی گزارش داده است که این اقدام به اینترنت منتقل شده است. طبق گفته برگزارکنندگان ، امسال هر کس می تواند ژونکیله های خود را بسازد و سپس با اضافه کردن هشتگ های طراحی شده برای این مناسبت آن را در فضای مجازی منتشر کند. 
هشتک های مذکور عبارتند از:ŁączyNasPamięć  و AkcjaŻonkile 
تهیه و انتشار خبر: وبلاگ لهستان