درخواست وزیر امور خارجه انگلستان از لهستانی های مقیم آن کشور

وزیر امور خارجه انگلیس از لهستانی های مقیم بریتانیا خواست هرچه زودتر جهت انجام امور اداری برای اجازه سکونت و کار در این کشور پس از برگزیت اقدام نمایند.
وزارت امور خارجه انگلیس شهروندان اتحادیه اروپا ، از جمله بیش از ۹۰۰ هزار لهستانی ساکن در انگلستان را تشویق می کند تا برای وضعیت اجازه اقامتشان  پس از دوره انتقال برگزیت در این کشور اقدام کنند و در این کشور بمانند.
معاون وزیر امور خارجه انگلیس ، براندون لوئیس اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ هزار لهستانی تا کنون درخواست این وضعیت را داده اند.
لوئیس همچنین افرادی را که هنوز متقاضی نشده اند ، تشویق کرد که به وب سایت وزارت امور خارجه بروند و این کار را انجام دهند ، و افزود که این روند "واقعاً آسان" می باشد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت که تا پایان ماه دسامبر ، بیش از۲ میلیون و ۸۰۰ هزار شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست وضعیت اقامت را داده اند که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها تا کنون اقامت را دریافت کرده اند. 
وی افزود که هدف انگلیس محافظت از همه شهروندان اتحادیه اروپا است که در حال حاضر در این کشور زندگی می کنند و عدم رد درخواست ها. لوئیس گفت ، معمولاً فرآیند تصمیم گیری تنها چند روز طول می کشد و به بیشتر متقاضیان موفق به کسب این اجازه نامه می شوند. 
لهستانی ها بزرگترین گروه را در بین متقاضیان دریافت این وضعیت تشکیل می دهند ، که حدود ۱۹ درصد از کل درخواست های ارائه شده توسط شهروندان لهستانی است.
متقاضیان برای به دست آوردن وضعیت اقامت ، باید هویت خود را اثبات کنند ، نشان دهند که واقعاً ساکن انگلیس و فاقد هرگونه محکومیت احتمالی در مراجع قضایی بریتانیا هستند.. شهروندان اتحادیه اروپا باید تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ درخواست های خود را ارائه دهند.