چگونه از شرکت های هواپیمایی خسارت دریافت کنیم.

مسافرت های هوایی تفریحی و کاری این روز ها بخش جدا ناشدنی از زندگی جهان مدرن شده اند. سرعت و امنیت بسیار بالا نسبت به سایر وسایل نقلیه و قیمت های مناسب بلیط ها این روزها تعداد بی شماری از مسافران را به سفر از طریق خطوط هوایی تشویق می کند. این روزها برای مسافرت از طریق هوایی کافیست که پشت کامپیوتر خود بنشینید و بلیط مقصد مورد نظر خود را خریداری کنید و به راحتی آب خوردن سفر کنید. اما اوضاع همیشه به همین راحتی ها هم نیست...
گاهی شرکت های هواپیمایی به دلایل مختلف از قبیل بدی شرایط جوی، تعداد بیش از حد مسافران، ترافیک هوایی، مشکلات فنی هواپیما ها و... نمی توانند مسافران را در زمان های مقرر به مقاصد خود برسانند. این وضعیت شاید برای یک مسافر که برای یک سفر تفریحی به شهر دیگری می رود زیاد ناخوشایند نباشد ولی حتما برای مسافرانی که برای رسیدن به مقصد باید از دو یا چند پرواز استفاده کنند یک تراژدی است. هر ساله تعداد زیادی از مسافران تنها به دلیل تاخیر در پرواز اول پروازهای دوم خود را از دست می دهند. آما راه حل چیست؟ آیا اصولا نهاد یا سازمانی وجود دارد که حامی حقوق مسافران هوایی و تعمین خصارات مسافران باشد؟
سازمان ایر هلپ ( Air help ) از سال ۲۰۱۳ برای کمک به مسافران هوایی تاسیس شده و تا کنون ۱۰ میلیون پرونده را به سرانجام رسانده است.
ایر هلپ شرکتی است که به مشتریان خدمات شرکت های هواپیمایی که پرواز آنها تاخیر، لغو یا فروش بیش از اندازه صندلی داشته است کمک می کند تا جریمه خود را از شرکت های خطوط هواپیمایی دریافت کنند. خدمات این شرکت بر پایه قانونی در همین ارتباط است که در سال ۲۰۰۴ در کمیسیون اتحادیه اروپا به تصویب رسید است. 
اگر پرواز شما دیرکرد دارد یا کنسل شده است می توانید با این سازمان تماس بگیرید و خسارت خود را دریافت کنید. 

برای مراجعه به وبسایت این سازمان اینجا کلیک کنید.