واکنش سفیر آمریکا در لهستان به سخنان تحریف آمیز پوتین

سفیر ایالات متحده در لهستان ، خانم Georgette Mosbacher در تویتر خود نوشت: این هیتلر و استالین بودند كه موافقت خود را برای شروع جنگ جهانی دوم انجام دادند و لهستان قربانی شد. به این ترتیب وی به سخنان رئیس جمهور روسیه در مورد لهستان و پیدایش شیوع جنگ جهانی دوم اشاره کرد.
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه، با اشاره به قطعنامه ماه سپتامبر پارلمان اروپا در مورد وقوع جنگ جهانی دوم ، گفت: از جمله موارد دیگر ، "قرار دادن اتحاد جماهیر شوروی و آلمان نازی در یک گروه و ایجاد اوج بدبینی نسبت به روسیه است."
پوتین با اشاره به پیمان Molotov-Ribbentrop گفت که " لهستان خود در تقسیم چکسلواکی (در سال ۱۹۳۸) شرکت کرد". وی افزود که ارتش شوروی "پس از آنکه دولت لهستان کنترل بر ارتش لهستان را از دست داد " وارد لهستان شد [۱۷ سپتامبر ۱۹۳۹ ] به گفته پوتین ، دلیل جنگ جهانی دوم نه پیمان مولووتوف - ریبنتروپ بلکه پیمان مونیخ سال ۱۹۳۸ بود.

 سفیر ایالات متحده در لهستان با خطاب قرار دادن پوتین ، روز دوشنبه نوشت: "این هیتلر و استالین بودند كه برای شروع جنگ جهانی دوم توافق كردند" 
وی همچنین بر این موضوع تاکید کرد که "این یک واقعیت است. لهستان قربانی این درگیری وحشتناک بود" - ایشان این توییت خود را به دو زبان لهستانی و انگلیسی منتشر کرد. 
گفته های اخیر پوتین با تلاش برای تحریف تاریخی در نقش و همکاری اتحاد جماهیر شوروی و آلمان نازی در آغاز جنگ جهانی دوم، با واکنش های منفی بسیار زیادی در سراسر جهان مواجه شده است. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان.