تحویل چهار فروند هلیکوپتر بلک هاوک به نیروهای ویژه لهستان

چهار فروند هلیکوپتر بلک هاوک ( Black Hawk ) از مدل S-70i ساخت آمریکا روز جمعه طی مراسم پرشوری در ورشو  به نیروهای ویژه لهستان تحویل داده شد.این مراسم در یک فرودگاه نظامی در پایتخت لهستان پس از آن صورت گرفت که دولت در ماه ژانویه یک قرارداد چندین میلیون دلاری برای خرید اولین دسته از چهار فروند هلیکوپتر شاهین سیاه ( Black Hawk ) برای نیروهای مسلح این کشور را امضا کرد.
مقامات در آن زمان گفتند که این قرارداد ما بین کمپانی آمریکایی PZL Mielec  واقع در لهستان، تولید کننده تجهیزات هوا فضا و غول صنایع  دفاعی ایالات متحده ، لاکهید مارتین ، یک روز مهم را برای نیروهای مسلح لهستان رقم زده است.

روز جمعه ، رئیس جمهور آندژی دودا به کسانی كه در این مراسم در ورشو حضور داشتند ، گفت كه سربازان لهستانی با بلك هاوک آشنا هستند، زیرا آنها اغلب هنگام انجام ماموریت ها و تمرینات به همراه ارتش های ناتو ، به ویژه ارتش ایالات متحده"در نقاط مختلفی از جهان" از چنین بالگردها استفاده می كردند.
وی افزود که این هلیکوپتر ها به تجهیزات اصلی نیروهای ویژه کشور تبدیل می شوند. دودا همچنین ابراز امیدواری کرد که تحویل دسته اول چهار شاهین سیاه نشانگر آغاز تلاش ها برای نوسازی ناوگان بالگردهای نظامی لهستان باشد.