افتتاح دو ایستگاه جدید مترو خط دو

شهرداری ورشو از افتتاح دو ایستگاه جدید در خط دو مترو ورشو خبر داد. بر اساس این خبر قرار است روز یکشنبه ایستگاه های جدیدی در مناطق پراگا شمالی ( Praga Północ ) و تارگووِک ( Targówek ) افتتاح شود. افتتاح این ایستگاه های جدید می تواند دسترسی محله های مذکور را به سایر نقاط شهر و به خصوص به منطقه سنتروم تسهیل کند. گفتنیست محله تارگووِک به دلیل نوساز بودن ساختمان ها و قیمت پایین تر خرید و اجاره ملک، منطقه مورد علاقه بسیاری برای زندگی می باشد. 
بر اساس اعلام شهرداری شهر ورشو روز یکشنبه این هفته و همزمان با افتتاح این دو ایستگاه استفاده از خط دو مترو برای همگان رایگان می باشد. 


شهر ورشو دارای دو خط مترو می باشد. خط یک مترو  به طول  ۲۳ کیلومتر از شمال به جنوب شهر امتداد دارد و شامل ۲۱ ایستگاه می باشد.  عملیات ساخت و تکمیل این خط از سال ۱۹۹۵ آغاز و در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید. خط دو مترو که از شرق به غرب کشیده شده است هم اینک و با افتتاح دو ایستگاه جدید شامل  ۹ ایستگاه می باشد. این خط در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و بر اساس برنامه ها قرار است تعداد ایستگاه های این خط به ۲۷ ایستگاه افزایش پیدا کند.  این دو خط در ایستگاه Świętokrzyska  در مرکز شهر به یک دیگر می رسند. 
شهر ورشو در نظر دارد در آینده خط شماره سه مترو را نیز در دست ساخت قرار دهد.  



ما را تلگرام به دوستان خود معرفی کنید