خارج کردن اجساد دو غار نورد لهستانی پس از ۲۲ روز

اجساد دو غار نورد لهستانی محبوس در غاری در کوهستان های تاترا پس از گذشت ۲۲ روز از محبوس شدنشان در این غار، توسط نیرو های نجات خارج شد. این دو غارنورد از اعضای یک گروه شش نفره بودند که در تاریخ ۱۵ آگوست به این غار وارد شدند. غار مذبور به نام Wielka Śnieżna حدود ۲۴ کیلومتر طول دارد و بلند ترین غار کوستان های جنوبی لهستان موسوم به تاترا می باشد. در تاریخ ۱۷ آگوست ۴ نفر موضوع محبوس شدن دو همکار خود را به مقامات مسئول اعلام کردند. به گفته این افراد

این دو نفر گرفتار سیلاب ناگهانی در درون غار شده اند. عملیات امداد و نجات بلافاصله پس از اطلاع نیروهای نجات  آغاز شد و جسد اولین قربانی در تاریخ ۲۲ آگوست در درون این غار پیدا شد و تیم نجات یک هفته بعد توانست جسد نفر دوم را نیز پیدا کند. عملیات خروج اجساد از این غار به دلیل صعب العبور بودن بخش های وسیعی از این غار با سختی و به کندی انجام شد و سرانجام امروز نیروهای نجات توانستند این دو جسد را از محل خارج کنند. گفتنیست پهنای این غار در نقاط بسیاری تنها چند سانتی متر است و عبور از آن برای انسان سخت و در نقاطی غیر ممکن است. 
این اجساد پس از خروج از غار به وسیله هلیکوپتر و برای انجام آزمایشات و تشخیص علت مرگ به بیمارستانی در شهر زاکوپانه منتقل شدند.