ادامه اعتراضات بر علیه محدودیت جدید سقط جنین در سرتاسر لهستان

پس از گذشت سه روز از اعلام رای دادگاه عالی لهستان مبنی برممنوعیت هرگونه سقط جنین در لهستان، اعتراضات همچنان در سرتاسر کشور ادامه دارد.
دیروز یکشنبه مخالفان این محدودیت های جدید در بسیاری از شهر های کوچک و بزرگ لهستان به خیابان ها آمدند. در ورشو بسیاری از خیابان های مرکز شهر به دلیل حضور تظاهر کنندگان توسط پلیس بسته شد و این موضوع باعث ترافیک بسیار شدید در دیگر مناطق شهر گردید. 

پلیس در ورشو از گاز اشک آور بر علیه معترضان استفاده کرد. پلیس لهستان اعلام کرد ماموران پلیس پس از آن بر ضد تظاهرکنندگان وارد عمل شدند که معترضان با استفاده از سنگ، شیشه، بطری و ترقه به سمت آن‌ها حمله کردند. نیرو‌های پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.

همچنین بسیاری از معترضان با حضور در مقابل کلیسا ها و تجمع در آنجا مانع از برگزاری مراسم هفتگی عبادت در آنها شدند. گفته می‌شود کلیسای لهستان و روحانیون این کشور حزب حاکم را به تصویب این قانون سخت‌گیرانه‌ ترغیب کرده‌اند. گروه‌های مدافع حقوق زنان پیشتر از دولت خواسته بودند محدودیت‌ها در زمینه سقط جنین را افزایش ندهد. 

سخنگوی پلیس ورشو اعلام کرد پلیس در تظاهرات روز یکشنبه در پایتخت با تهاجم آشکار معترضان روبرو شد. در این رویارویی دویست و هفتاد و هشت تظاهرکننده بازداشت شدند. 

تظاهرکنندگان بدون توجه به قانون منع تجمع بیش از پنج نفر که به منظور مقابله با شیوع کرونا از روز شنبه به اجرا گذاشته شده است، در تجمعات اعتراضی  شرکت کردند. 

نگارش خبر و محتوا: وبلاگ لهستان