نخست وزیر لهستان : کل لهستان منطقه قرمز اعلام شد

نخست وزیر ماتئوش موراویلسکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آدام نیجیلسکی وزیر بهداشت ، تمام لهستان را منطقه قرمز اعلام کرد. این نتیجه تعداد روز افزون افراد آلوده به ویروس کرونا ویروس SARS-CoV-2 است. وضعیت در لهستان بسیار جدی است ، بنابراین دولت مجبور است محدودیت های اضافی ایجاد کند.

لهستان دوباره وارد شرایط قرنطینه و لاک داون شد.

مهمترین محدودیتها عبارتند از:

از شنبه ۲۴ اکتبر ، همه لهستان در منطقه قرمز قرار دارد.

مدارس تنها برای کلاس های اول تا چهارم همچنان باز می باشند. دبستان ها از کلاس چهارم تا هشتم در حالت از راه دور به کار خود ادامه خواهند داد. کودکان بین ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر. نمی توانند بیرون بروند ، مگر اینکه تحت نظارت و همراهی بزرگسالان باشد.

غذا فروشی ها بسته خواهند شد. رستوران ها ، بارها و غیره فقط قادر به فروش غذای بیرون بر هستند. این محدودیت برای دو هفته لازم الاجرا است ، اما ممکن است تمدید شود.

تجمع ، جلسات و هر نوع فعالیت برای بیش از ۵ نفر ممنوع است. موارد استثنا موقعیت های مربوط به انجام معموریت های  کاری می باشد.

کلیه وسایل نقلیه عمومی تنها می توانند به تعداد حداکثر ۵۰ درصد تعداد صندلی های خود مسافر سوار کنند.

فروشگاه ها و سوپر مارکت ها به ازای هر ۵ متر مربع تنها می توانند یک مشتری را پذیرش کنند. 

از سالمندان بالای ۷۰ سال درخواست می شود تا در صورت لزوم خانه را ترک نکنند.


نخست وزیر در این کنفرانس خبری اعلام داشت: اوضاع هنوز بد و پیشرونده است. تعداد افراد آلوده و مرگ ناشی از COVID-19 بسیار زیاد است. این ما را مجبور به اقدامات اضافی می کند. ما در مورد میزان افزایش عفونت ها بسیار نگران هستیم. ما باید جلوی آنها را بگیریم.

تهیه و تنظیم خبر: وبلاگ لهستان