تمام لهستان در دسته بندی مناطق زرد رنگ ویروس کرونا قرار گرفت

در پی شیوع پر شتاب ویروس کرونا در لهستان، دولت لهستان کلیه استانهای این کشور را از تاریخ دهم اکتبر در رده بندی وضعیت زرد قرار داده است. هفته گذشته لهستان استانها و شهر های این کشور را با توجه به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به سه دسته سبز، زرد و قرمز تقسیم کرده بود. با این حال مناطقی که هفته گذشته در دسته بندی مناطق قرمز قرار گرفته اند همچنان در همان دسته بندی باقی خواهند ماند. این مناطق را می توانید در اینجا ببینید. 

بنا بر اعلام دولت از این تاریخ در تمامی قلمرو لهستان استفاده از ماسک یا هرگونه پوشاننده بینی و دهان در فضاهای عمومی الزامی می باشد  این قانون شامل تمامی مغازه ها و مراکز خرید ، وسایل نقلیه عمومی و خیابان ها می شود. با این حال ، این الزام شامل حال جنگل ها و سواحل نمی شود.

علاوه بر این ، در سراسر کشور ، رستوران ها ، میخانه ها و بارها ملزم به اجرای فاصله گذاری اجتماعی می باشند. بر اساس این محدودیت ها می بایست در تمامی اماکن مذکور برای هر نفر حداقل ۴ متر مربع فضا در نظر گرفته شود. رقصیدن و جمع شدن گرد هم درتمامی این مکان ها ممنوع اعلام شده است. علاوه بر این، در مناطق قرمز، مدت زمانی که مراکز تولید مواد غذایی مجاز به فعالیت هستند نیز محدود شده است. آنها می توانند تنها از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب  باز باشند. این محدودیت برای خدمات دلیوری، تهیه و تحویل غذا اعمال نمی شود.

رویدادهای فرهنگی در مناطق قرمز در مکان های سرپوشیده ، از جمله در کلوپ های موسیقی و سالن های تفریحی و ورزشی و همچنین در سالن های آمفی تئاتر و کنسرت ها همچنان می توانند برقرار باشند، به شرطی که بین هر فرد چهار صندلی خالی فاصله باشد و در مناطق زرد این میزان دو صندلی خالی بین هر فرد می باشد. در مکان هایی که صندلی وجود ندارد فاصله بین افراد می بایست حداقل یک و نیم متر باشد. پوشاندن دهان و بینی در تمامی این مراکز الزامی است. 

گفتنی است از پلیس لهستان خواسته شده است که با متخلفان بدون اغماض و سهل انگاری برخورد شود. 

تهیه خبر و نگارش:  وبلاگ لهستان