اعلام تاریخ جدید انتخابات ریاست جمهوری لهستان

سخنگوی پارلمان لهستان امروز تاریخ جدید انتخابات ریاست جمهوری لهستان را اعلام کرد. بر اساس تصمیم مجلس، انتخابات ریاست جمهوری لهستان در تاریخ ۲۸ جون برگزار خواهد شد، همچنین قرار است دور دوم احتمالی آن در تاریخ ۱۲ جولای برگزار شود.
پیش تر قرار بود انتخابات ریاست جمهوری لهستان در تاریخ دهم ماه می برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم برنامه ریزی دولت و همچنین ناکامی در اجرای طرح رای دادن پستی شهروندان، این انتخابات به تعویق افتاده بود. 

با اعلام جدید کمیسیون ملی انتخابات رای گیری در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد. این در حالیست که احزاب اپوزیسیون  انتخاب این تاریخ را ترفندی برای ناکامی نامزد جدید رافااُ تشاسکفسکی در این انتخابات می دانند. بر اساس قانون انتخابات در لهستان، افرادی که می خواهند در انتخابات کاندیدا شوند می بایست ۱۰۰ هزار امضاء از شهروندان لهستان جمع آوری کنند. حال با اعلام این تاریخ، کاندیدای جدید تنها چند روز وقت دارد تا این تعداد امضاء را جمع آوری نماید. 
براساس قانون جدیدی که به تصویب رسیده، رأی دهندگان مجاز خواهند بود که آراء خود را یا در مراکز رای گیری و یا در صورت درخواست آنها، از طریق پست به صندوق های رأی بیاندازند. با این حال ، به نظر میرسد با توجه به اصلاحیه مجلس سنا لهستان ساعات این رای گیری می تواند از ۶ صبح تا ۱۰ تعیین شود. (دو ساعت طولانی تر از حد معمول) 

کسانی که مایل به رأی دادن از طریق پست هستند باید اگر در لهستان زندگی می کنند ، حداقل ۱۲ روز قبل از انتخابات  و یا اگر خارج از کشور هستند ۱۵ روز قبل از تاریخ انتخابات، برای رای دادن ثبت نام کنند.

تولید خبر و محتوا: وبلاگ لهستان