امحا هزاران مرغ در پی شیوع آنفولانزای مرغی در شرق لهستان

به دنبال ظهور و گسترش آنفلوانزای مرغی در شرق لهستان ، ده ها هزار بوقلمون در حال امحا هستند و مناطق مختلفی قرنطینه شده اند. 
اوایل این هفته ویروس در لوبین ، واقع در شرق لهستان کشف شد. روز جمعه مقامات اعلام کردند که دو مکان جدید متاثر از این ویروس شده اند. این گونه از آنفولانزا مرغی که به عنوان H5N8 شناخته شده است ، برای پرندگان خطرناک است اما تصور نمی شود تهدیدی برای انسان باشد.
این ویروس در ابتدا در چهار مزرعه کشف شد ، که در مجموع حاوی ۴۰ هزار بوقلمون و ۱۳ هزار مرغ گینه فول بود. دو مکان جدید که دیروز کشف شده اند مزارع مرغ در مقیاس کوچک هستند و تصور میرود که خطر انتقال در آنها بیشتر باشد. 
مقامات محلی گزارش دادند كه حدود ۲۵ هزار پرنده قبلاً در مناطق اولیه شیوع بیماری جان باخته اند ، و برای جلوگیری از آلودگی بیشتر برنامه هایی در طی چند روز آینده وجود دارد كه ۷۰ هزار مورد دیگر را نیز از بین ببرند.
رئیس دامپزشکی استان لوبلین می گوید: "ما می خواهیم این کار را با سرعت انجام دهیم و در آخر هفته و تعطیلاتی روز دوشنبه نیز کار خواهیم کرد."
 در حالی که پلیس محدودیت هایی را برای حرکت در مناطق آسیب دیده اعمال کرده است، ،سربازان نیروی دفاع سرزمینی در عملیات پاکسازی مشغول به کمک هستند.