افزایش خدمات راه آهن لهستان همزمان با اوج ترافیک جاده ای تعطیلات پایان سال

پلیس لهستان از ترافیک زیاد در جاده های اصلی و مسیرهای خروج از شهرهای بزرگ خبر می دهد. بسیاری از لهستانی ها تعطیلات کریسمس خود را از چند روز قبل از روز کریسمس آغاز می کنند.
به گفته رادوسواف کوبریش از ستاد فرماندهی پلیس ایالتی، پایان ماه دسامبر یکی از خطرناک ترین دوره ها در جاده های لهستان است ، رده دوم پس از تعطیلات اواخر ماه نوامبر ، هنگامی که لهستانی ها در روزهای All Saint و All Souls  از گورستان ها بازدید می کنند. طی چند روز آینده پلیس لهستان با گشت های کنترل سرعت بیشتر در جاده ها و راه های لهستان حضور خواهد داشت.



در همین حال ، راه آهن لهستان می گوید که اگرچه آنها قبل از کریسمس تعداد اتصالات را افزایش نداده اند ، اما همواره  میزان تقاضا را کنترل می کند و در صورت لزوم واگن های بیشتری را به قطارهای برنامه ریزی شده اضافه می کنند. سخنگوی شرکت PKP Intercity  در گفتگو با مطبوعات اعلام داشته است كه قرار است خطوط راه آهن جدید بیشتری بعد از سال نو راه اندازی شود. در تاریخ اول و ششم ژانویه سه قطار جدید در مسیر تفرجگاه کوهستانی زكوپانه به ورشو وجود خواهد داشت. زاکوپانه میزبان یک رویداد بزرگ شب سال نوی میلادی می باشد که توسط تلویزیون دولتی  لهستان TVP برگزار می شود ، همچنین این شهر یکی از مقاصد محبوب زمستانی گردشگران داخلی و خارجی می باشد. در طول سال جدید نیز دو قطار شاتل شبانه شمال به جنوب، از Gdynia در سواحل دریای بالتیک تا زاکوپانه مسافران را جابجا خواهند کرد.

خدمات راه آهن همچنین تعداد بخش های اطلاعات در ایستگاه ها را افزایش می دهد تا مسافران بتوانند اتصالات یا انتقال خطوط مناسب را به راحتی پیدا کنند.
هم اکنون در لهستان روزانه حدود 400 مسیر ریلی مشغول خدمات رسانی به مشتریان است.