تصمیم لهستان برای اخراج نئونازی سوئدی

مقامات لهستانی می گویند که آنها تصمیم به اخراج یک نئونازی سوئدی گرفته اند که برای آموزش نظامی وارد لهستان شده و امنیت ملی این کشور را تهدید کرده است. 
یک مقام رسمی گفته است که وزیر کشور لهستان دستور اخراج این مرد را در ۳۱ اکتبر ، بلافاصله پس از هشدار آژانس امنیت داخلی لهستان (ABW) مبنی بر وجود تهدید جدی امنیتی از سوی این شهروند سوئدی در کشور، صادر کرده است.


استانیسلاو ژارین ، سخنگوی سرویس امنیتی لهستان اعلام داشته است" این شهروند سوئدی ، که فقط با عنوان آنتون تی  شناخته می شود ، عضو گروه جنبش مقاومت نئوریازی نوردیک است ، "هدف این جنبش ایجاد یک جمهوری سوسیالیستی ملی اروپای شمالی با استفاده از یک انقلاب است."

وی افزود: جنبش مقاومت نوردیك شعبه هایی در سوئد ، فنلاند ، نروژ و دانمارك دارد.

طبق گفته های آقای ژارین ، آنتون تی در گذشته به دلیل همدستی در حملات با مواد منفجره به یک مرکز پناهندگان در گوتنبرگ در دادگاهی در سوئد به یک سال و نیم زندان محکوم شده بود.

این شهروند سوئدی برای آموزش نظامی به لهستان آمده است و در طی حضور در لهستان قصد داشته است روش استفاده از همان سلاحی را که توسط برنتون تارانت، مرتکب حمله به مسجد کریسچرچ نوزیلند (۵۱ کشته و ۴۰ زخمی)  از آن استفاده کرد را بیاموزد. 

آقای ژارین همچنین گفت که آژانس امنیت داخلی لهستان از سال ۲۰۱۶ به اخراج در مجموع ۱۴ خارجی از این کشور به دلایل امنیتی کمک کرده است.

"علاوه بر این ، در این دوره ، آژانس امنیت داخلی ۲۶ نفر را در لیست افرادی قرار داده است که حضور آنها در لهستان نامطلوب ارزیابی شده است."