محکومیت زندان برای فردی که قصد انجام حملات تروریستی علیه مسلمانان در لهستان را داشت

یکی از اعضای یک گروه راست افراطی که قصد انجام حملات تروریستی علیه مسلمانان و سیاستمداران در لهستان را داشت با رای دادگاهی در ورشو به سه سال زندان محکوم شد.

رسانه دولتی لهستان اعلام کرد که این فرد با برنامه ریزی قصد انجام حملات تروریستی در لهستان بر علیه مسلمانان و سیاستمداران حامی مهاجرت را داسته است. بر اساس قوانین حفظ حریم خصوصی افراد، رسانه ها تنها از او با نام توماش م یاد کرده اند.

دادستانی لهستان در بیانیه ای اعلام کرده است که فرد مذکور یکی از اعضای گروه راست افراطی بوده است که تا تاریخ ۱۰ نوابر سال ۲۰۱۹ در لهستان فعالیت می کرده است. دادستانی همچنان اعلام کرده است که فعالیت های فرد مذکور همواره از سوی آژانس امنیت داخلی لهستان تحت نظر و بررسی بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «یافته‌های تحقیقات نشان می‌دهد که نگرش وی در طول زمان رادیکال شده است. .

دادگاه منطقه ورشو در حکمی که امروز اعلام شد، توماش م را مجرم شناخته و او را به سه سال زندان محکوم کرد. این حکم هنوز لازم الاجرا نیست و قابل تجدید نظرخواهی است.

در ژانویه امسال، یکی دیگر از اعضای گروه رادیکال راست افراطی که برای کار گذاشتن بمب در مسجدی در لهستان برنامه ریزی کرده بود، توسط دادگاه لهستان به پنج سال و پنج ماه زندان محکوم شد.

او بخشی از گروهی بود که به دنبال جلوگیری از "اسلامی شدن" لهستان بود و از کشتار دسته جمعی تروریستی آندرس برویک در نروژ و برنتون تارانت در نیوزیلند الهام گرفته بود.

لهستان خانه یکی از قدیمی ترین جوامع مسلمان اروپا به نام تاتارهای لیپکا است که در منطقه ای در مرز لیتوانی و بلاروس زندگی می کنند. با این حال، اکثریت تخمین زده شده بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفری مسلمانان این کشور اکنون مهاجران جدیدتری هستند که عمدتاً در شهرهای بزرگی مانند ورشو ساکن شده اند.