جابجایی ۴.۲ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت ملی هواپیمایی لهستان

شرکت هواپیمایی ملی لهستان موسوم به LOT نتایج آمار جابجایی مسافران خود در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است. 
بر اساس این داده ها این شرکت در سال گذشته نزدیک به چهار میلیون و۲۰۰ هزار مسافر را جابجا کرده است. بر این اساس هرچند این شرکت توانسته است در روند بازیابی پس از کرونا موفق عمل کند و موقعیت خود را بهبود بخشد ولی از برنامه رشد خود در شرایط عادی عقب افتاده است.

در سال ۲۰۲۱، LOT در مجموع بیش از ۵۴ هزار پرواز در ۱۵۱ مسیر پروازی انجام داده است و در این مدت توانسته است ۴.۲ میلیون مسافر را جابجا کند. مجموع مسافت پروازی این شرکت در این سال ۸۰ میلیون کیلومتر بوده است. با توجه به این آمار شرکت لوت روزانه به طور متوسط ۱۴۸پرواز انجام داده است. گفتنی است که تنها فرودگاه فردریک شوپن ورشو در سال به بیش از ۹ میلیون مسافر خدمات ارائه می دهد.

LOT خاطرنشان می‌کند که پس از لغو محدودیت‌ها، تعداد مسافران در پروازهای آمریکای شمالی (نیویورک و شیکاگو) به سطح سال ۲۰۱۹ بازگشته است، اما مسافران علاقه کمی در مورد سفر به مقاصد آسیایی مانند سئول، توکیو یا پکن از خود نشان داده اند. 

در اروپا، پاریس و ویلنیوس جزو برترین انتخاب‌ مسافران بودنده اند و همچنین تیرانا محبوب‌ترین مقصد سفر در تعطیلات بوده است. 

این شرکت حمل و نقل ملی همچنان در بخش بار در لهستان پیشتاز است و نتایج خود را از سال ۲۰۲۰ تقریباً دو برابر کرده است.

LOT می افزاید که با رتبه منظم بودن ۹۹.۷٪  پروازهای خروجی و ۸۶٪ از پروازها که به موقع فرود می آیند، این ایرلاین در فهرست دقیق ترین شرکت های هواپیمایی از نظر نظم زمانی در رده هشتم در بین کل ایرلاین های اروپایی قرار گرفته است. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان